Ancistrus sp. hunn eller hann

Hei.

Jeg har en Ancistrus sp på ca 6 cm som jeg fikk i september i fjor.
"Hunn" har navnet Molly, men jeg er ikke lenger sikker på om det er en hunn. Jeg vet at selv hunner får litt buster på snuta, men "hun" har jo en del nå og er vel egentlig ikke kjønnsmoden enda?

Ser det er en annen tråd som spør om det samme her, men tenkte jeg ikke skulle kuppe den.

Fikk tatt et ganske bra bilde, og ett hvor bare snuta var med. "Hun" er i overkant av 6 cm. Jeg så i den andre tråden her at hanner ofte har litt mer insunken mage region og det kan det se ut som om Molly har.

Ellers tror jeg Molle er ved god helse og man kan jo se på bildene at agurk faller i smak
Hei. Ancistrus'r blir kjønnsmodne rundt 6cm str ca.... Varierer litt seff.. Ikke lett å se gitt, men mulig det er en unggutt også. Har samme dilemmaet her med min gibbi, så vi får bare vente i spenning begge 2 Men hvis du har fler, så skaff male huler om du ikke har. Fantastisk for egging og for fred og ro
Ok. Får vente i spenning. "Hun" har jo allerede et navn, så får se om det blir omdøping

Har tenkt til å sette op akvariet på nytt til sommeren. Skal bygge og installere sumpfilter. Har kjøpt et brukt 126l akvarie til det og har 2400l/t pumpe og det meste av filtermedie. Blir blant annet et kammer for moving bed filter. Har grov og fin blåfiltermatte, og 5 liter k1 + 5 liter k3 filtermedie, så kommer jeg til å bruke biomediet fra bøttefilteret som allerede er innkjørt.

Tror jeg skal skaffe en partner til han eller hun da. Har vinkelsliper og akvarie sikkert lim, så da kan jeg kjøpe noen skifer plater og bygge noen huler

Så gjennom bildene i fiskebasen til sp oppdrettsvariant og mange an hunnene der hadde mindre børster og var større, men det varierer jo en del. På hvilken alder / størrelse kan man si det sikkert? De kan jo bli opp til 15 cm så 6 er jo under halveis. Uansett spennende
Jeg syns jaggu det ser ut som en gutt, men det er min mening da
Cathy
Jeg syns jaggu det ser ut som en gutt, men det er min mening da :D


Jeg heller litt mot det selv, men når man ser på bildene i fiskebasen så skal det jo bli ganske tydelig etterhvert. Regner med at når han / hun blir en 7-8 cm så burte det være ganske tydelig.
Plussmedlem
Hanne det der....
Og hvis Dinnaz venter på barter på gibbi'n sin må han jaggu vente lenge...
Neida milo Lurer bare på om det blir en gutt det her også
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne
Reklame for plussmedlemskap