Corydoras trilineatus med noen ancistrus?

Hallo alle sammen, hvordan er det å ha noen ancistrus eller andre suge maller sammen med Corydoras Trilineatus? Blir det krangel om bunnen da? eller har de to forskjellige "oppgaver" som gjør det anderledes? Og da om det er mulig å ha Ancistrus og Corydoras Trilineatus sammen?
Ved mating blir, i mitt tilfelle, ancistrusen aggressiv mot coryene, men utenom det så går de fint sammen i mine kar.
Har dere noen tips til eventuelt andre maller som går greit sammen med Coryene mine?
Hvis dette er en 60-liter, bør du kanskje holde deg til 1 av artene. Det blir naturlig nok noe helt annet hvis man har et kar med svær bunnflate, hvis det er god plass til alle bunnfisk blir det mindre gnisninger. 60 liter er i minste laget.
Så det er best å bare holde seg til Cory? Takk for god hjelp her inne Har dere forresten noen bra youtube kanaler eller lignende, for blant annet aquascaping osv?
Ja, i en 60-liter er det ikke smart å ha mer enn 1 type/art bunnfisk, det fører gjerne til gnisninger. Noen arter etablerer territorier, og dette er helt fremmed for coryer...de har ikke peiling på å holde seg unna revir-hevdende fisk.
Takk for godt svar, jeg har blitt veldig glad i mine Coryer, de gir virkelig liv til karret! Og lurer på om jeg kanskje i et senere stadium ønsker å prøve meg på oppdrett. Og har lest meg litt opp på det, men finner dessverre ikke noe om oppdrett på denne arten, så er litt usikker på hvordan jeg skal starte, har dere noen tips til hvordan jeg skal prøve meg frem? Om de kanskje legger egg på glasset, jeg har også sett på youtube at noen arter liker å legge eggene sine i røtter fra planter, og at de da har brukt noe som ligner garn som henger ned som Coryene kan svømme litt opp i og legge eggene sine. Har dere noen tips til hvordan dette eventuelt kan prøves?
Da jeg sendte forrige post fant jeg en side hvor det står ganske greit beskrevet om hvordan de legger egg osv. Så trenger i utgangspunktet ikke noe svar på forrige spm men lykkeønskninger og tips tas i mot med takk :P
Det er egentlig ikke bare å "starte" med cory-oppdrett...de har egne meninger om når/om de skal legge egg...
Men det fins tips som kan bringe dem i lekehumør, som kaldtvannsbytter, vannstandsendringer og god mating med levendefor. Trillene er ikke av de vanskeligste.
Ja det var det jeg fant ut hehe så får se hva som skjer videre skal se om jeg klarer å få gjort det etter en stund. Ser faktisk ut som om to av de allerede har kommet i leke humør etter forrige bytte av vann.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap