Malle som graver

I dag rett før foring så jeg noe merkelig.. Den minste L200'n hadde gravd seg ned å lå nesten helt undre grusen..
Har ikke sett eller hørt om dette før?
Noen som kan gi meg et svar på hvorfor den gjør dette?
Er den syk?
Eller fikk den bare lyst til det?

Så fort det var rekepellets i vannet kom den "Løpende" som altid
Du sier "den minste", jeg regner medat det betyr at du har flere L200 i karet?

Er det gjemmsteder nok til alle? Synes for meg som om den simpelthen forsøkte å lage sitt eget gjemmested
Skulle være nok av røtter å huler til alle.
ser at de 2 største krangler litt innimellom.. men det er somregel når det er foring eller over en skvåsj bit de ikkke klarer å bli helt enige med hverandre


Det går 3 stk L200 i karret
hvor store er de? Og hvor stort er karet?

Jeg tipper den minste ikke føler seg istand til å finne et egnet gjemmested, og derfor forsøker å lage seg sitt eget Det er ikke uvanlig. Sett en malle i et kar med kun sand og ikke noe gjemmesteder. Det første den gjør er å forsøke å grave seg ned.

edit

beklager, får rette litt på meg selv her. Den forsøker å lage seg en grop, den vil ikke oppføre seg som en flyndre og faktisk grave seg ned ved å kaste sand over seg
Akvariet er på 222l De 2 største er rundt 15 cm
den minset er ikke større en 8cm tenker jeg. det er den som gjemmer seg i grusen (Engelsk elvegrus om det har noen betydnig)Legger ved et bilde av akvariet..
Det er litt mørkt men jeg tror det går ann å få et lite inntrykk hvertfall
Det bør være gjemmesteder nok i det karet... hvor er det den graver? midt ute i det åpne, eller under et eller annet?
Den hadde gravd seg ned mellom 2 steiner på venstre side nesten rett under powerheaden
da er det territorie som er saken tror jeg. Han forsøker å lage seg en hule mellom to steiner - sannsynligvis fordi de andre ha lagt beslag på de beste områdene. For meg høres det ut som en naturlig konsekvens av at de andre har lagt beslag på resten av karet

tror jeg, men det er godt mulig andre mener noe annet selvsagt

Da må jeg få spørre.. skal jeg lage til en hule der.. som blir for liten til de største?


den minste er jo også den første l200'n jeg kjøpte..
å han/hunn må jo ha det godt
Det høres ikke ut som en dårlig idè Det høres ut som om han/hun føler seg trygg mellom disse to steinene, og at det er ledig plass der, territoriemessig, så hvorfor ikke?

kanskje det er nok å sette stenene litt lengre fra hverandre og legge på et "lokk" av skifer eller kokosnøtt? feks?

Verdt et forsøk
Da har jeg prøvd meg frem med en liten rot over de 2 steinene (fant ikke noe skifer jeg kunne legge over (det jeg har liggende er for stort)

Så da er det bare å vente
Høres bra ut Grunnen til at jeg ikke anbefalte å bare la ham grave sin egen hule er faren for at steiner kan rase sammen. Maller er av en eller annen grunn ikke veldig flinke til å smette unna skulle det skje.

Så... pass på at den ikke graver sin egen grav ..

Lykke til!
Jo takk
Skal se dette går bra.
den lille er nesten på plass nå.. ser ut som om den er litt usikker å ikke helt tørr å våge seg inn..
Men den tar nok mot til seg
Å nå har den lille funnet seg til rette
Flott Det med territorier kan være tricky, som Harald Heide Steen Jr sa som ubåtkaptein:

"Man kan ikke se grensen under vann vet du"

Den går vel antagelig rett over hodet på de under 40, men likevel, et høydepunkt i norsk parodiering
Nyr netene blir laange og Tursken seter inn.
Plussmedlem
McEve
Den går vel antagelig rett over hodet på de under 40, men likevel, et høydepunkt i norsk parodiering ;)

Neida. Eg er 35 og hugsar det godt - Ser ut til at Håvard også gjer det og han er berre ein ungsau!
Holger Lockertsen
Neida. Eg er 35 og hugsar det godt :) - Ser ut til at Håvard også gjer det og han er berre ein ungsau!


Men jeg derimot... *ung og dum*

...og lurte litt på om Håvard var full på en søndagskveld :-p
jeg er ikke mer en 23 og husker godt ubåtkapteinen og mange andre av de gode gamle wesensteen klasikerne
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap