Ancistrus sp hann med blåaktig belegg?

Min ancistrus sp hann har med mellomrom fått et blåaktig belegg rundt på kroppen, går bort etter noen dager men kommer alltid tilbake.
Det ser ikke ut til å klø eller plage han på noen måte, men lurer på hva det kan være.
Først trodde jeg det var pga egg i hulen osv, men jeg vet virkelig ikke.

Noen som har opplevd det samme?
Samme sak som alle mallene dine døde av for et par måneder siden ?
Hvor mye vann bytter du, og hvor ofte ? Hva er vannverdiene (pH, GH, NH3, NO2) ?
Nei ingen av de andre mallene har hatt dette, jeg byttet 80% av vannet for 2 dager siden.
Men hvis du ikke har hørt om dette før eller vet hva det er, så er det desverre ikke til noen hjelp
Joda, dette er ikke noe ukjent...det høres og ser ut som parasitten Chilodonella.

Beklager hvis det ikke passer å stille spørsmål, det betyr kanskje at du egentlig ikke vil ha hjelp ?
Beklager det var virkelig ikke frekt ment, er bare litt utolmodig.
Har sittet oppe i hele natt å sett på akvariet og plutselig for 4 timer siden fikk han dette belegget på seg, så jeg ble litt stressa. Tenkte vell at hvis det hadde vært en vanelig parasitt eller sykdom så ville svare vært klart. Men er vist ikke så enkelt med fisk :/

Jeg har 7 akvarier og ikke hatt noe særlig problemer og har alltid pleid å søke opp alle spm selv eller veilede andre. Så for meg å stille dem er uvant for meg. Men fant ikke noe lignende av dette på bilder på nett osv så da må jeg spørre. Er bare ikke så flink til å ta imot råd. Trodde kanskje du var uerfaren siden du stilte spm om vannverdiene og ikke noe om fisken oppførsel osv.
Beklager veldig ser du har mye peiling og har lest trådene dine.
Vel...jeg har da holdt på siden åtti-tallet. Og spørsmål om vannverdier og vannkvalitet er viktige når det gjelder å diagnostisere fisker...særlig på avstand
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap