otocinklus?

Holder på å bytte ut noen sorter i akvariet. I tillegg til å selge skunkbotia har jeg fått avtale med "nær" butikken å få levere tilbake 5 store SAE. Jeg får en stor plante i bytte, og det er jeg fornøyd med. De var blitt feite som småsild

Tenker på alternativ til SAE.

Otto er jo liten og flink algeeter. Har platy, ancistrus og pleco fra før så helt fritt for algeetere er det jo ikke i 250 litern.

Hvilken sort av denne mallen er best? Takknemlig for svar. Nærbutikken måtte bestille opp, der hadde de kun en på lista, og det sto kun otocinklus malle..... ? Hvilken sort er nå det?

Det kan være en av disse Butikkenes leverandører er virkelig "flinke" til å vite hva de leverer

Vil anta at det dreier seg om en av de "vanlige" enten O. affinis, O. vittatus eller O. vestitus.
Hvilken av disse er å anbefale?
harneskmalle eller otto
Har tenkt at det må bli enten vittatus eller affinis. Begge har bunn og midtskikt som sitt område. De andre er definert som kun bunn.

Det blir jo mange på bunn, så det er greit med noen som er litt lengre opp i *terrenget*.

Går de på akvarieveggene også og tar for seg av alger..?

Får se hva butikkene har. Har jo kun spurt på en av de 3 som er i nærområdet.

Jada, disse småmallene går overalt hvor de kan finne alger; blader, glassruta, steiner osv.

Har du godt med algevekst så svømmer de rundt med kulemage hele tiden. Det kan nesten se ut som de smiler av tilfredshet
Stikker inn et lite spørsmål om Ottoer i tråden din....:)
Noen som vet om Otto'ene tar flere typer alger, eller er det kun bestemte typer alger de "foretrekker"....?

Trenger noen algespisere jeg også, og siden detvære sør-amerikanske hos meg så passer jo de bra.
jeg tror (legg merke til tror) jeg har en skokk med vanlige affinis hos meg og disse bruker hele karet i sin leting etter mat, effektive er de og.
har 7 stykker pluss en garra i 312 literen og der er det algefritt.

men har også lagt merke til at de har en liten "ting" for artemia av enten frossen eller avskallet type...
får litt flashback til en kanin jeg hadde som spiste wienerpølser
Tilfeldig bekjentskap
© Jon Bruce
Reklame for plussmedlemskap