Mallen som forsvant...

For noen mnd. siden var zebra pleco gruppen komplett, da hadde jeg fått fisker fra forskjellige oppdrettere og var klar til å sette opp et rent zebra kar. Til nå hadde de 11 mallene vært fordelt på 3 forskjellige kar.

Da jeg drev å romsterte med noen røtter som skulle plasseres i karet, datt en pitte liten L 260 yngel, fra eget oppdrett, ut av ene roten og ned i zebra karet. Den for sporenstraks innimellom noen steiner og siden alle fiskene hadde vært stresset nok den dagen, så lot jeg den være i fred. Etterpå har jeg ikke sett noen til den og gikk ut i fra at den var avgått med døden.

I dag var jeg litt rastløs og fant ut at jeg skulle rengjøre litt i karet. På veien inn til karet glemte jeg rengjøringen og endte opp med karmeraet i stedet. Da jeg tok dette dårlige bildet av en zebra, så stusset jeg
I toppen av skjermen, så stakk det ut en hale )


The return of the jedi, this time to batle the evil force of the dark L046 Sith clan. May the force be with you.

he,he. Nei den ser ut til å kose seg sammen med disse fjerne slektningene, så den skal få være til den blir større. Den er nå ca 2,5 cm lang tror jeg. Den kan ikke vært stort mer enn 1 cm da den forsvant.
Kult!

Egentlig ganske artig at fisk faktisk kan gjemme seg så grundig i et lukket system som akvariumer jo er, og bli borte i månedsvis.

Det er ganske moro, når det plutselig popper frem avkom man ikke ante fantes der

PS! Jeg holder et øye ute etter de L260'erne dine
Ja det er ikke lenge til Januar, tenker det blir i midten ca. Har nå kjøpt et avlspar av Frode, som er "monster stort" de legger 20-30-40 egg om gangen, mens mine små søte legger 5-10 egg.. Her et bilde av en han som kan flytte til Østlandet. Nederst en hun. Bildene tatt i oktober
*sukk*
Jeg tror jeg er forelsket på nytt!
De var jo bare helt nydelige!

Jan Erik
Ja det er ikke lenge til Januar, tenker det blir i midten ca. Har nå kjøpt et avlspar av Frode, som er "monster stort" de legger 20-30-40 egg om gangen, mens mine små søte legger 5-10 egg.. Her et bilde av en han som kan flytte til Østlandet. Nederst en hun. Bildene tatt i oktober
Jan Erik
Ja det er ikke lenge til Januar, tenker det blir i midten ca. Har nå kjøpt et avlspar av Frode, som er "monster stort" de legger 20-30-40 egg om gangen, mens mine små søte legger 5-10 egg.. Her et bilde av en han som kan flytte til Østlandet. Nederst en hun. Bildene tatt i oktober



Her kan du se hva som venter deg Jan Erik ;o)
Dette er fra økten i går og i dag da jeg samlet all L-260 yngelen i et 325 liter. Dette er yngel for de siste 4-5 måndene som disse monsterne har klekket ut.
De gikk i hvert sitt 128l men dette ble for trangt. Håper de forsetter og vokse raskt i 325 literen. Skal prøve og få filmet dem når det er foring. Ser helt sykt ut når 100+ L-260 stimer frem til foret.

mvh
Frode
Syyykt ! Gleder meg til Torsdag. Hev ut de siste beboerene fra 128 literen i kveld og byttet 70 % av vannet og røsket godt opp i bunnen.
Det eneste som er igjen er sandsnegler.. Men de er nesten aldri fremme, så jeg fjerner de ikke. De får putle på nedi der. Verre i de andre karene som har denne typen(se bildet). De er overalt i noen kar.

De er nå i hus ! Tok et par bilder da hunnen nektet å slippe håven, så jeg lot den bare stå i karet til hun slapp.
Hun ser i alle fall ut til å være rognstinn nok!


De der ser nøyaktig ut som mine . Hvis de ikke snart begynner med egglegging blir jeg desperat.
Nærmer seg 6 uker siden sist hun la egg.. Da ble det rundt 40 stk. tror jeg. Sinnsykt når jeg tenker på de andre jeg har som legger under 10 om gangen. Men rundt 12 cm lang og så feit... klart det er plass til noen egg der.
Tone Andreassen
Hun ser i alle fall ut til å være rognstinn nok! :-D


Enig, hun lignet litt på deg :P
MC Darup
[QUOTE=Tone Andreassen]Hun ser i alle fall ut til å være rognstinn nok! :-D


Enig, hun lignet litt på deg :P

*knegg*

Jeg er overhodet ikke rognstinn. De tappet ut all rognen av meg i august
Jan Erik
Nærmer seg 6 uker siden sist hun la egg.. Da ble det rundt 40 stk. tror jeg. Sinnsykt når jeg tenker på de andre jeg har som legger under 10 om gangen. Men rundt 12 cm lang og så feit... klart det er plass til noen egg der.


Det er ca 4 uker siden hun la egg sist. Men hun er like rund etter bare 2 uker etter egglegging.
De pleier og legge egg ca 1 uke etter at de siste yngelene forlater hulen.
De siste yngelene var ute av hulen mandag. Jeg flyttet alle yngel med de to voksne ned i et 325l . Da Jan Erik hentet dem i går ristet vi dem ut av samme hule. De skulle nok lage et nytt kull :o)
Makan til kaniner skal du leite lenge etter!
Lykke til med dem Jan Erik.


mvh
Frode
Takk Frode. Hun har sluppet håven og han har forsvunnet inn i en hule laget for ancistrus. ca 3x4x16 cm. Så for tiden vise
Dette må være kaniner... slapp de oppi i går.I dag så jeg det var litt lite strøm i karet, så jeg monterte en 1000 liter sirkulasjonspumpe ekstra og siden de ikke fikk mat i går, så gav jeg dem litt svarte mygglarver, før vi gikk til byn. I kveld er de begge i hulen og jeg måtte knipse... ble ikke godt, men kanskje dere ser det allikevel.
De ligger der fremdeles. Fruen hadde strøket med om jeg var like iherdig

Skal ta ut en kopi og henge den på 180 literen min slik at gutta der får se hvordan dette skal gjøres
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap