Ang l144 egg!

Det er en del år siden jeg hadde disse og fikk babyer, men har hatt et kar noen mnd med en stor hann og ei mindre hunn som tydelig er opptatt av hverandre. 
plutselig igår etter vannskift og rengjøring lå begge to ved hula på hverandre.( det har de også gjort tidligere. )  Etter det har hannen ligget inni hula hele tiden. Han vifter med finner osv.  husket noe av dette fra tidligere da det kom egg og ble jo særdeles ivrig. 

men så lyser jeg inn og ser ikke noe egg! 

hannen nekter å gå ut og dama hans får ikke være nær.... eh kan det være at eggene kan være såååå små at de ikke syns enda? Vet ikke når disse eggene evt skulle ha blitt lagt, men skuffelsen var der når jeg ikke så noe inni. 

som sagt er jeg som nybegynner igjen etter års opphold. 
men trodde jo det var noooe siden han er så dedikert ! Hjelp 😅😅😅
Om disse er som sine slektninger Ancistrus,  ligger eggene i taket på hula. Da kan det være vanskelig å se dem hvis hula er buet i taket. Ikke forstyrr ham med å lyse inn eller lignende. Han slipper dem ut når de er store nok. Da kan du fore med tinede erter du har pillet av det ytterste skallet på. Det kan jo hende de er klekket, så han vifter luft til de små. Å få skallet av ertene, er enkelt, ta dem mellom tommel og pekefinger og klem lett. Ta imot med andre hånden. Da vil de to halvdelene av erten komme greit ut. Lykke til med oppdrett!
Yngel
Ble det noe yngel på deg ? Av L-144?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap