Fòring med grønnsaker.. Kor ofte?

Lurer på kor ofte man skal fòre mallene med grønnsaker?
Kver dag, en gang i uken??
Og skal man ta grønnsakrestene som blir liggende igjen på botnen ut av karet?? Evt. kor lenge skal man la grønnsaken ligge i karet før du tar den ut att???

Mvh. Øyvind

Jeg gir mine maller grønnsaker etter "hmm.. nå begynner det å bli lenge siden"- metoden.
Eller hvis jeg har noe passende liggende hjemme.

Jeg vil ikke at de skal bli late og slutte med den egentlige jobben sin.

Tipper jeg ligger på en gang pr mnd.

Jeg lar grønnsakene ligge i karet ca 24 timer.. spørs hva slags grønnsaker det er.
Paprika smuler mer rundt enn feks skvåsj.

Jeg plukker opp alle restene da.

Husk å træ (eller heter det tre?) en skje eller noe gjennom grønnsaken slik at den synker
Det varierer en del hvor ofte jeg forvenner mallene mine, av og til kan jeg dytte oppi agurk eller squash 2-3 ganger i uka, og så kan det gå en måned til neste runde Alt etter hva jeg finner i kjøleskapet. Gir heller mallene mine restene av grønnsakene, enn å hive dem.

Hos meg er alt oppspist neste morgen, så jeg trenger ikke å tenke på å ta ut annet en den teskjeen som jeg synker ned bodbitene med
er det farlig å gjøre det for ofte
?
FS
er det farlig å gjøre det for ofte ?

Det tviler jeg på....den eneste faren er vel at mallen blir for late til å fjerne alger?
Jeg praktiserer vel også den "nå er det lenge siden"-metoden
Men når jeg først har det i kjøleskapet, får de det litt ofte til det er tomt. Dvs to-tre ganger i uka og så kan det gå lenge til neste gang.

Jeg tar alltid opp restene neste dag. Lar grønnsaken ligge i over natta, og tar opp skallet og teskjeen (som jeg bruker for å få grønnsaken til å synke) neste dag. Skallet er da stort sett det som er igjen (Squash)
mona o
Jeg tar alltid opp restene neste dag. Lar grønnsaken ligge i over natta, og tar opp skallet og teskjeen (som jeg bruker for å få grønnsaken til å synke) neste dag. Skallet er da stort sett det som er igjen:-) (Squash)


sånn var det når jeg hadde en gibbiceps og, men de nue ancistrusene ser ikk eut til å spise det...
FS
sånn var det når jeg hadde en gibbiceps og, men de nue ancistrusene ser ikk eut til å spise det...


Har du prøvd flere ganger?

Mine var ikke så veldig intressert i paprika første gangen jeg prøvde, men jeg gav meg ikke :P

Nå forsvinner det like fort som skvåsj og agurk.
MC Darup
[QUOTE=FS]sånn var det når jeg hadde en gibbiceps og, men de nue ancistrusene ser ikk eut til å spise det...


Har du prøvd flere ganger?

Mine var ikke så veldig intressert i paprika første gangen jeg prøvde, men jeg gav meg ikke :P

Nå forsvinner det like fort som skvåsj og agurk.

har prøvd mange ganger. kanskje det er bare for at de er nyinnkjøpte. skal prøve ignen i dag med agurk som alltid
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap