Størrelse på mallehule.

Jeg har planer om å lage en mallehule, og nå lurer jeg på hvor stor den må være. Høyde, dybde og bredde. Har den vanlige oppdretsvarianten.
Har vært inne på siden hvor "oppskriften" på kokosnøtthule stod, men synes det virker for lite. Trenger virkelig ikke maller mere plass?
Du finner maller som varierer i størrelse fra 6 cm som kjønnsmodne til 30 cm....

Det hadde hjulpet om du sa hva slags malle det var snakk om og hvor store de er.
Hvis det er en ancistrus sp. så ville jeg prøvd med innvendige mål 4x3x18 cm.
Sånn ca i alle fall.
det er en "ancistrus sp. oppdrettsvariant" som det står på informasjons siden. Da forsøker jeg de målene du ga meg Jan Erik. Da er lørdagsettermiddagen i boks :-j
jeg har også ancistrus sp. er det for lite plass med en halv kokkosnøtt? kan jeg lage noe større hvis det trengs?
sunflower
Jeg har planer om å lage en mallehule, og nå lurer jeg på hvor stor den må være. Høyde, dybde og bredde. Har den vanlige oppdretsvarianten.

Du kan jo sjekke ut de som jeg lager. Informasjon finner du her:
[URL=http://www.akvaforum.no/rubrikk.cfm?id=10340[/URL]
Har både en halv kokosnøtt og malle hule i skifer-og begge delene fungere utmerket til ancistruser-har 3 stk og den ene har flyttet inn i skifer hula som jeg har kjøpt av en produsent som også annonserer her-og den andre bor i kokosnøtta-og begge vil ha hunnen til sitt hus
Men den ene hannen er større og kraftigere-virker som han er sjefen-brifer med "horna"sine-men litt rar adferd på disse fiskene-hannen(den største)jager både den andre hunnen og hannen-mulig han ikke ser forskjell
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap