Voksehastighet på maller ?

Starter med ancistrus spørsmål for å varme opp litt

hvor fort vokser disse egentlig ? har tre stykker hvoran to av de har fått barter på snuta, den siste er glatt som ei barnerumpe.
alle er 6 måneder + i alder, den største garanterte gutten er nok litt eldre pga størrelse og bartevekst.

men kan jeg gå ut i fra at den siste er ei dame ? hun/han er også litt mindre av vekst.

hvilket bringer meg til neste spm...

pleier ancistrushunnene å være litt mindre i størrelse en hannene ?


og siste spm...

066.... noen som vet hvor store de pleier å være før de er kjønnsmodne ? og hvor fort/sent de vokser ?
ser litt forskjell på mine i størrelse og de har blitt kraftigere men lengdemessig har de ikke forandret seg mye siden jeg fikk de i starten av november.
Det er svært mye som påvirker veksthastigheten til disse søte fiskene. Har selv noen selvdrettede sammen med mine malawi, disse ancistrusene er godt over 1 1\2 år, og er enn ikke greid å vokse seg så store at dem kan kalles voksne. Greit nok har gutta litt småbarter, men de gigantiske gevirene en gjerne forbinner denne mallen med uteblir.
I selskapskaret, der det helt klart er bedre tilgang på næring, vokser fiskene seg til full størrelse i løpet av 8-9 måneder...
Så det varierer.

Syntes ikke å se noen forskjell i strørrelsen på jenter\ gutter gjennom oppveksten hos meg. Men siden den misnte av sncistrussene dine er glatt som ei barnerumpe, er det mye som tyder på at det er en jente.

066 har jeg ikke peiling på
mine har gått i søramerikakar hele tiden med god foring... størstemann har begynt å få skikkelig heftige "gevir" så han er ihvertfall garantert
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap