"fange" sugemalle

Har 2 sugemaller som jeg skal flytte over i ett annet akvarium, men di er jo klin umulig å få i håven. noen lure tips? blir jeg nødt til å ta ut alle røtter å slikt? det mest irriterende er at di andre fiskene di går sammen med omtrent hopper opp i håven.
tror sugemallene er av typen Hypostomus punctatus, men jeg er ikke helt sikker. kjøpte di får 70,- eller noe.
Her kan det være en idé å forsøke en felle. Jeg har laget en av en liten terrariumsboks, den minste jeg fant hos en dyrebutikk. Denne er det et hengslet lokk på som jeg har festet en snor i.

Fellen senkes ned i akvariet med noe virkelig snadder som lokkemat inni. Hvis ikke mallene er så sky så vil de snart svømme inn i fellen. Da sitter du bare klar med snora på utsiden og drar igjen lokket.

Er mallene sky kan det være lurt å la fellen ligge noen dager i akvariet slik at de venner seg til den.
Den var ikke dum Bjarne! Spøs om ikke det er noe som skal prøves når jeg skal ha tak i kuhliålene mine mm

Mikkel
ja det var lurt. får prøve på det. di er ikke så veldi sky at det gjør no heller så tror nok at de vil funke. tusen takk!
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap