L-046 flytter inn, må noen av disse flytte ut da??

240 literen skal få nye innbyggere, og disse er såpass viktige for meg at jeg må være sikker på å ikke gjøre noe feil.

Fra før bor det SAE, forskjellige corydoras, 4 Ancistrus, mange otto, en enslig sommerfugl, mange Priapella intermedia, og noen eplesnegler. Får de nye vennene mine i begynnelsen av neste uke, bør jeg flytte ut noen av disse til den tid?

Takknemlig for svar.
Personlig ville jeg beholdt alle P. intermedia og kun 2-4sae. Jeg vet at det finnes veldig delte meninger om dette, så det er kun min subjektive mening.

Hvor mange zebra skal du ha til å begynne med?
Du mener å kvitte meg med alle bunndyrene? Har bare to SAE da de andre har reist til de evige fiskemarker. Tenkte å begynne med 10 stk jeg. De er små enda da, men jeg regner med de trenger litt plass etter hvert.

(sendt deg mail, vil du være snill å se på den?)
Med tanke på prisen på L046 haddde rubb og stubb gått ut hvis det var hos meg. Eplesneglene hadde til nød blitt igjen.

Tempratur er et annet tema her Priapellaen vil få det vel varmt. SAE, Ancistrus er i utgangspunktet en dårlig kombinasjon med tanke på foring og lek på L046. L046 er litt pinglete i matfatet og dermed ryker også Corydorasene.

Hvis lek er et absolutt hovedmål så hiver du ut alt og setter opp et rent artskar.
Takker så mye for svar. L-046 er bare rundt 4 cm enda, så det er jo litt tid før jeg kan drømme om oppdrett. Men om det er slik at disse ikke vil klare å få mat med selskap, så er det nok slik at de andre må flytte straks. Har jo nok av plass andre steder, om jeg fordeler dem litt hos meg og min bror.
Tilfeldig bekjentskap
© Vidar Alfei
Reklame for plussmedlemskap