Ancistrus impotent?

Tror dere at når en ancistrus når en viss alder at de ikke kan befrukte eggene?
Jeg har en gammel rugg av en hann som er over 10 år.
Han har fått 2 damer og bryne seg på, menhan er bare sur sur og atter sur.
Vi lagde skiferhuler og han har bodd i den ene siden han fikk den i mai.
Hvis noen er så dumme og nærmer seg den hulen blir det bråk, han er bare en sur gammel mann.
Igår fikk fiskene (bla. kulene) små snegler til snacks. Den ene sneglen var på vei inn i hulen til gamlefar og da skal jeg si deg det ble bråk ja! Han drepte faktisk den stakkars sneglen.

Er det håp eller skal få lov og leve livet som en impotent gammel og tværr mann.
Ler godt, høres ut som en dement gammel sinnatag dette

Ser ikke bort i fra at fisken er for gammel til å ha noe særlig med krutt igjen i "rognposen", og derfor ikke helt får til dette med damene.
Og siden han er såpass hissig, er det vel mindre strategisk å skaffe en ny hanfisk til karet... Kan fort blir en del søl av dette
Gi han litt "slack" da, husk at han sikkert ikke lenger vet hva damer kan brukes til engang Det tar vel litt tid å "friske opp hukommelsen", inngrodd i gamle grinete vaner som han er.

Kan hende han kommer på det etterhvert, dersom damene begynner å slippe fra seg litt herlige hormonelle dufter som får det til å ringe en bjelle i hans gamle gretne sinn

mona o
Kan hende han kommer på det etterhvert, dersom damene begynner å slippe fra seg litt herlige hormonelle dufter som får det til å ringe en bjelle i hans gamle gretne sinn:-)

Morsom dame du , ringe en bjelle i grettent sinn du liksom. Det er jo helt andre steder bjellene skal ringe

Jeg tror stakkaren er ungkar og aldri hatt kvinnfolk i hus!
Men men... jeg har litt lyst på en ung herremann, men Gamlefar får vel spader om jeg setter en ned til han.
Matetid snur han og rygger inn i hula og venter på at en tablett lander rett utenfor, så sitter han med alt av pigger ute og passer på tabletten sin.
Aldri møtt på en så sur fisk i hele mitt liv.
Han har personlighet da, det er iallefall sikkert =)
Eldre Ancistruser tar atskillig lengre tid for å komme i lek. Siden han er aggresiv og spiser tror jeg du kan regne med at han fortsatt har det som skal til. Gi ham bare tid. Ingenting som haster i denne hobbyen
Jeg må bare "bumpe" denne her og spørre om gamlefar har fått det til? Hav var jo så sjarmerende å lese om hehe.
skjønn altså!
Ja det må jeg si...det er en av de herligste trådene jeg har lest!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap