Hjelp! L 001

Min lokalbutikk i Molde bestilte gibbiceps, og fikk det - i tillegg til noe som ganske sikkert er L 001. Men i boka i butikken sto det at den kunne bli 15 cm, her kan den bli 30,5 cm! Jeg har jo tilrettelagt for maller i karet, med store røtter. Men det kan jo bli trangt om plassen etterhvert... Nå er de nye 6-7 cm (jeg kjøpte to av de). Fra før har jeg et par ryggsvømmermaller, en "banjomalle" eller noe slikt, og en drøss ancistrus (de var i karet når jeg kjøpte de, glemte å telle kl 1 om natta, da de endelig kunne flytte tilbake i karet...) Der er en hunn på 8-10 cm, og rundt 5 stk på 4-6 cm. I tillegg har jeg 5 gule algespisere, 2 øreål på ca 30 cm, en ildhale (5 cm) og en elefantfisk (ca 9 cm) (scalarene er ikke på mallenes domene, de regner jeg ikke med). Dette blir altfor mye, tror jeg, om L 001 blir så store! Huff, huff! Hvor lang tid tar det før ancistrusen blir store? Det er nok helst de som evt må ut... Dette er oppdrettsvarianten...
Ancistrus blir ikke mere en12-15 cm. Men Gibbicepen kan vel bli opp til 50 cm(L001).

L083 Glyptoperichthys gibbiceps blir opp mot 50 cm og L001 Pterygoplichthys joselimaianus opp mot 30 cm.

I følge Aqualog blir L001 mellom 25 og 30 cm.

takk Geir, har bestandig innbilt meg at gibben var L001-aldri sjekket det før nå, så da lærte jeg noe nytt
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap