Kjøpte meg 2 stk L144 idag:)

Nettopp avklimatisert 2 stk L144, det er en malle jeg har vært på jakt etter en stund. Og idag kom jeg over 2 stk til halv pris. Så nå begynner jeg åfå noen forskjellige typer, og flere skal det bli
L144 er en utrolig fin fisk, gul/orange med blå/hvite øyne så er det så absulutt en fisk man legger merke til i karret.
Er det noen som vil dele noen erfaringer med meg ang denne fiske? Er den stort sett lik å holde som "vanlig"acistrus?
Ser ut som den ene av de 2 jeg kjøpte begynner åfå barter, så det blir trolig en hann-håper jeg har hatt litt "flaks" sånn at den andre er en hunn
Inaktiv bruker
Morro
Gratulerer med flotte fisker.
De er nok mye lik "vanlig" ancistrus,litt mere nattaktive og litt mindre dagaktive enn ancistrus men en nydelig fisk er det.
Har sett begge to rundt i karret nå på dagen, så de er ganske lik vanlig ancistrus, idet å være dag aktiv.
Jeg har 5 stk L-144 i mallekaret mitt, og det er definitivt den fisken jeg ser mest til Nesten mer enn Corydorasene. De er knapt sky i det hele tatt, og er alltid førstemann fremme i matfatet. Jeg ser dem, alle fem, hver eneste dag. De spiser og gasser seg i full belysning, de venter absolutt ikke på nattemørket

De har sine favoritt "hang-out-spots" rundt om på røttene, der de oppholder seg når det ikke skjer noe spesielt. Det er gjerne synlige plasser, de prøver ikke å gjemme seg noe spesielt.
Men i det øyeblikk jeg tar i fôringsluka, er de klar til å skyte seg frem for å grabbe til seg mat først. Alle snur seg ved den lyden, og retter nesen mot frontglasset, og avventer... mat eller håv?
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap