Ancistrus - malletabletter eller noe?

Jeg har en sånn vanlig ancistrus, og lurer på om man bør gi de noe som helst ekstra? Synes min vokser litt sakte jeg men gir dere malletabletter eller noe sånn til deres ancistrus?
Malletabletter er viktig fôr til maller av denne typen. I tillegg kan du gjerne gi dem litt grønnsaker som agurk og squash.
Min vokser som ugress, men vil fortsatt ikke spise malletablettene jeg gir :-/ Han er dog utrolig glad i plantene mine, sukk.
ojojoj, jeg har jo hatt den i over 2 mnd, men ga bare malletabletter i begynnelsen :o den er alene i et 112 liters kar så tenkte det var masse alger til den jeg. Så jeg kan bare putte agurk-skiver oppi akvariet altså? gjør ikke noe for fisken? det blir vel eplesneglene glade for også tenker jeg...
hm, la oppi 2 kvarte agurskiver, men de bare flyter rundt og rundt i stor fart... fiskene synes det er veldig festlig, men verken sneglene eller mallen får tak i de da....
Da jeg hadde pansermaller la jeg en hel agurkskive på bunnen og la litt småstein over for å holde den nede. Da fløt den ikke rundt, men det virket som om pansermallene viste null interesse for den.
Stikk ei teskje igjennom agurkbiten, så ligger den stille!
Grete
Stikk ei teskje igjennom agurkbiten, så ligger den stille! :)

Eller en litt tung mutter.
Har festet en tråd til mutteren slik at jeg kan fiske opp restene neste formiddag. Det blir veldig lite klass.

Kanskje litt finere med et fiskesenn som ikke vises så godt, men om du legger ned agurken/ lettkokt brokkoli/ skvåsj o.l. på kvelden rett før du slukker lyset så gjør det kanskje ikke så mye om tråden er synlig (brukt husholdningshyssing).

Alle mallene elsker dette. Selv corydoras er ivrige med å smake på godsakene.

Det mine maller elsker er rekepellets og waffer Mix, da er det rene slosskampen.
Tilfeldig bekjentskap
© Christian Berg-Henry
Reklame for plussmedlemskap