Kan jeg ha sommerfuglciklider?

Jeg har så kjempelyst på denne fisken,den er så skjønn Også dels pga størrelsen,kan ikke ha ciklide art som er for stor. Ser her på forumet at den skal ha sand i akvariet.Er dette ett must?? Jeg har elvegrus i mine kar,3-5mm,og er veldig fornøyd med denne... MÅ sommerfugler ha sand??
scnuppa
Jeg har så kjempelyst på denne fisken,den er så skjønn :) Også dels pga størrelsen,kan ikke ha ciklide art som er for stor. Ser her på forumet at den skal ha sand i akvariet.Er dette ett must?? Jeg har elvegrus i mine kar,3-5mm,og er veldig fornøyd med denne... MÅ sommerfugler ha sand??

de siler sanden mellom gjellene for å finne mat. de legger yngelen i sand groper. vet ikke om sanden din er smått nokk...
siler sand...?
gjør alle artene det? Ser på kunnskapsbasen her at Mikrogeophagus altispinosus gjør dette men ser ikke at mikrogeophagus ramirezi,som jeg har lyst på, gjør dette...?!
scnuppa
gjør alle artene det? Ser på kunnskapsbasen her at Mikrogeophagus altispinosus gjør dette men ser ikke at mikrogeophagus ramirezi,som jeg har lyst på, gjør dette...?!

alle søramerikanske ciklider gjør det tror jeg. mine sommer fugler og apistoer gjør det ialtfall.
Hei!
Jeg har hatt sommerfugler lenge. De stråler, yngler og legger egg annenhver uke. De spiser godt og er friske. Jeg har engelsk elvegrus og det fungerer utmerket. Mine har aldri lagt egg i groper, men gjør det på flate steiner, på store blader e.l..
Så, du kan nok helt sikkert ha sommerfugler dersom karet er stort nok og de andre beboerne passer med dem.
Hurra!!
Heisann!! Så godt å høre da blir det ett par sommerfugler på meg snart!!! Har bare rolige og fredelige fisker så det går nok bra
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap