Heros Severus som kysser?

Det ser utrolig funny ut egentlig.. men det som bekymrer meg er at det ser ut som om den ene av dem begynner å bli sår.. disse har lagt egg et par ganger men all yngel har blitt spist hver gang.. jeg har aldri fått med meg selve leken.. ken det være dette?
de er begge mørkere i fargen nå.. som om dem skulle hatt yngel der..
noen som veit eller har teorier rundt dette?
Det er nok lek på gang.
Flere ciklider som gjør dette. De sjekker styrken på hverandre for å se om partneren er i stand til å beskytte yngelen.

(Tenk om det hadde vært slik hos oss mennesker også???)
Takker for svar

Om det hadde vært styrketester hos oss hadde det blitt mye slaksmål vil jeg tro
Mange ciklider gjør det. Scalarer gjør det samme, som jeg svarte i denne tråden (innlegg nr 20).
Litt artig egenlig.. det er en av hvert kjønn.. de har jo lagt egg før å yngel hat det blitt av de.. (min ingen overlevde hverken første eller andre gangen) så da må styrken klargjøres før hver lek da med andre ord?
De kan kanskje ha blitt litt uenige i det siste, så saken må avgjøres på nytt..? Kanskje fruen synes gubben har blitt litt pinglete i det siste, så styrkeprøve er på sin plass i gjen?

Neida, tuller litt, men det er ikke slik at de garantert gjør det for hver gang de skal leke vanligvis. Men de gjør det altså dersom de føler det er på sin plass for å få fastslått visse ting

Hehe.. dem får da bare holde på.. ser den ene begynner å bli litt "rudolf" som du nevnte.. mulig et vannbytte er på sin plass.. sånn med tanke på sår å sykdom?

Dem har en nipåsliten Brasiliansk jordspiser som er glad i å plage dem litt.. mulig denne er årsaken til kyssingen? sånn.. kan du være vennlig å holde denne plagsomme jordspisern borte din pingle?:p
De "Rudolf røde snyteskaftene" kan sammenlignes med blåmerker hos oss. Det ligger under huden, en blodutredelse. Det er altså ikke noe ytre sår det kan gå sopp eller infeksjon i, så man behøver ikke tenke på det.

Hos mine scalarer gikk det alltid fort over og leget fint, uten innblanding fra min side.
Vel.. da lar jeg det gå ti uka.. da skal jeg bytt vann uansett
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap