Sommerfuglciklider - må de være i par?
Postet 26.08.06 kl 19:57
Postet 02.09.06 kl 01:24
Så lenge hannene ikke har en hunn å rivalisere om, så tror jeg det kan gå greit. Men det viktigste er nok hvor stort kar har du tenkt å ha dem i?
Det er nok uansett viktig at de kan trekke seg unna hverandre og slippe "å se trynet på den andre" hele tiden. Mye planter og røtter i innredningen hjelper på dette.
Og så må du holde øye med dem i starten selvsagt, for å sjekke at det virkelig går bra.
Det er nok uansett viktig at de kan trekke seg unna hverandre og slippe "å se trynet på den andre" hele tiden. Mye planter og røtter i innredningen hjelper på dette.
Og så må du holde øye med dem i starten selvsagt, for å sjekke at det virkelig går bra.
Postet 02.09.06 kl 06:39
Postet 02.09.06 kl 10:15
Inaktiv bruker
Rubenoer enig med mona her. jeg hadde 2 par i en 180L sammen med gurami og guppy. har nå en han og 2 hunner for når hannene skulle slås om revirene så gikk den ene føyken. men siden du har bare 2 hanner og de ikke har noe å slås om så går det nok bra, men det er veldig moro og se på når de er i par...
hei!
kansje du kunne gi meg noen tops om desse sommerfugl fiskene? hadde to store flotte hanner og 3 litt minde hoer.
så ble den 1 hoen sjuk eller noe, menst det var ene hannen som dødde..
har nå 3 pjuskete hoer og en knall fin hann... noen ideer til kva som kan livne opp tilværelsen for desse hoene? har tenkt på å kansje køpe flere hoer, men det er vel en grense for kor mange hoer en mann skal klare og slite ut?
Postet 03.09.06 kl 01:08
Postet 06.09.06 kl 10:13