Malawi ciklider i 120liters?

Jeg har gjort noen endringer i akvarie holdet mitt, har flyttet alle små og store akvarier ned i kjelleren, med vann, fisk og hele sulamitten. Der har jeg rigget dem opp fint på rad og rekke, med en stressless foran så jeg kan se på fiskene mine. Jeg har for det meste(nesten utelukkende) drevet med sør-am ciklider og corry.

Jeg blir helt nøyt til å ha et akvarie i stuen visst ikke blir jeg små gal, og da tenkte jeg å kjøpe et møbel akvarie på ca120-125liter, sånn at det blir litt ryddig her og at ikke dama trenger å tenke på lekasje, søl og rot som det var før jeg flyttet dem ned. (masse ledninger og padde støppsler, slanger og armaturer) noen som kjenner seg igjen?

Det jeg lurer på nå er: Kan jeg ha malawi ciklider i et 120liters, er det noen arter som passer til det? Hadde vært gøy å hatt et fancy malawi kar med fargerike fisk i stua.
Mange som er innom som komenterer at fisken jeg har i karene mine er kjedelig osv, jeg tenker bare med meg selv at de ikke har peiling.

Men uansett; kan malawi leve et godt liv i det karet?

Tanganyika passer vel bedre til karet?
En gruppe med de minste Mbunaene burde kunne trives fint i karet ditt. Saulosi er et godt valg da man får flere farger. Det kan sikkert fungere med to arter og, men da bør du vere nøye med valget.

Bilder
munda
Tanganyika passer vel bedre til karet?

Tanganyika ciklider har jeg, et eget kar med crassus calvus og regani.

Er det noen som har noen fine bilder av malawi kar som jeg kan vise kjæresten min sånn at hun også blir litt overbevist.

Jeg kan prøve disse artene, de virket veldig fine! Best om jdg velger med omhu og se at det ikke er arter som vokser seg altfor store.

Kanskje ei malawi krabbe også?

Takker for alle innspill
Disse passer vel i en 120liter
Alexander Severinsen
[QUOTE=munda]Tanganyika passer vel bedre til karet?

Tanganyika ciklider har jeg, et eget kar med crassus calvus og regani.

Er det noen som har noen fine bilder av malawi kar som jeg kan vise kjæresten min sånn at hun også blir litt overbevist.

Jeg kan prøve disse artene, de virket veldig fine! Best om jdg velger med omhu og se at det ikke er arter som vokser seg altfor store.

Kanskje ei malawi krabbe også?

Takker for alle innspill
veldig flotte!
Disse blir vell i største laget for mitt akvarie, men det er en god føling på hva jeg kan få.

Skal prøve å ha noen som er helt blå, helt rød og gul osv sterke farger. så er det ingen som kan si jeg har kjedelige fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap