Hva betyr sp.

Nå kommer det et spørsmål jeg har kviet meg litt for å spørre om; Hva betyr sp? Som i: Guianacara (sp.) feks. Jeg føler jeg burde vite det iom at jeg har lest mange bøker om akvaristik og ciklider, maller osv, men jeg har aldri kommet helt til bunns i det da.
Plussmedlem
Eit lite tips: Vi har her på AF noko som vi kallar [URL=http://akvaforum.no/ordliste.cfm?path=1805,1831#sp.]Akvarieordlista[/URL]...
Alexander Severinsen
Nå kommer det et spørsmål jeg har kviet meg litt for å spørre om; Hva betyr sp? Som i: Guianacara (sp.) feks. Jeg føler jeg burde vite det iom at jeg har lest mange bøker om akvaristik og ciklider, maller osv, men jeg har aldri kommet helt til bunns i det da.

Har du sjekket akvarieordlista her på AF. Tror det skal stå der
Bjarne
[QUOTE=Alexander Severinsen]Nå kommer det et spørsmål jeg har kviet meg litt for å spørre om; Hva betyr sp? Som i: Guianacara (sp.) feks. Jeg føler jeg burde vite det iom at jeg har lest mange bøker om akvaristik og ciklider, maller osv, men jeg har aldri kommet helt til bunns i det da.

Har du sjekket akvarieordlista her på AF. Tror det skal stå der

Jøss den fikk jeg veldig bruk for!! Var ganske mange ting jeg ikke viste hva var egentlig så det var veldig veldig greit!

Den skal brukes flittig!
Flott

Der kan du også faktisk foreslå ord og uttrykk som du lurer på hva betyr eller er, eller som du mener må med i lista.

En søkefunksjon i lista hadde vert en ok ting, i stedet for å scrolle som en gal...
hvis du bruker Firefox kan du bare gå inn på akvarieordlista og begynne å skrive uten å trykke noe sted. F.eks skriver du Habitat og du kommer ned til der det står om habitat... Det dukker opp en liten boks nederst til venstre på skjermen
Plussmedlem
Ingidano
En søkefunksjon i lista hadde vert en ok ting, i stedet for å scrolle som en gal...

Tast først CTRL+F og så ordet du leitar etter i søkeboksen som kjem opp.
Ingidano

Eller du kan trykke på Ctrl+f og skrive inn ordet da kommer du til nærmeste sted med det ordet.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap