Malawi eller ikke.......?

Har bestemt oss for å ha ciklider i det "nye" akvariet vårt. Vil gjerne ha tilbakemelding fra noen med god erfaring. Skal vi satse på Malawi-ciklider?! Har 240 liters med utvendig pumpe, men med en bakgrunn som bygger endel. Alle tips og råd mottas med takk!!!!!
jeg var også i tvil først. men gikk for malawi og har ikke angret! det er kjempe flotte fisker med stor personliget, flotte farger og de er kjempe spennende! anbefaler det virkerlig! mye stiligere enn neontetra
Har hatt Malawi i mange år og synes de er kjempeflotte.
Har mange andre kar og med diverse fisker i men Malawiene vil jeg ikke
gi slipp på uansett hva som kan friste. Så gå for de du
Kan vi friste med noen bilder?
Her er noen bilder av Malawier jeg har.
Som du skjønner: Malawi kan anbefales.....

Vannkjemien er ikke vanskelig heller og fiskene er veldig hardføre. Har ikke hatt sykdom det siste året. Litt slossing er det men da gjelder det å tenke på sammensetningen.

Det samme er viktig når det gjelder for. Men det enkleste er jo å kjøpe Malawi for....og lese fiskebasen.

Her er;
Greshakei
Pseudotropheus Estrae (Rød zebra)
Pseudotropheus Crabro

Som alle går brillefint i 240 literen din.

Det er ikke et spørsmål om Malawi eller ikke, men et spørsmål om hvor mange.
Tusen takk for svar, alle sammen!!!!
Stor sjanse for at det blir Malawier på oss. Skal ha meg en tur i morgen på befaring.
Hei du,om du har samme ph på vannet7,5-8 som jeg har her passer det helt suverent til malawi,du slipper så mye justering med vannbytte.Lykke til!
malawifan
eg har et 125 liters malawi og eg angre ikkje på valget.
nå har malawi interressen blitt så stor at eg har planer om et 2000 liter i framtiden
helt klart malawi!!!
Det ligger bilder inne, dere må gjerne titte!!!!
Planter
Ser du har planter i karet ditt. Jeg skal ikke si noe på det bare gi et tips om at det kun er enkelte planter som vil tåle vannverdiene.

Den som ser ut til å trives best er Vallisneria spiralis "Tiger" Vanlig Skruvallisneria.

jeg har et 300 liter malawi kar

planter jeg har i det er vanlig valisineria og kjempe valisineria og de funker som bare det
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap