Malawi Ciklider spiser planter.

Jeg har hatt problemer med Nitrat innholdet i vannet. Derfor har jeg gått ned på foringsmengde. Etter dette har de begynt å spise av plantene i akvariet. Plantene er ikke av typen "salat", men planter med tykke blader slik at de skulle passe i Malawi akvariet. Er dette et tegn på for lite foring?
Hvilke planter, og hvilke fisk er det snakk om? Noen malawi vil beite på det meste, uansett om magen er full eller ikke.

Hadde selv Rød Zebra, som ikke gikk av veien for å ta ett jafs av anubiasen, om de fant det for godt Noen ganger på fastedager, andre ganger rett etter måltid. Så jeg så ingen som helst klare tegn på nårtid dem gikk løs på plantene

Men siden du her har redusert formengden, og fiskene da har begynt å beite planter, ville jeg selv tenke at dette skyldtes at dem var sugne på ett måltid.
Nitrat er forresten enkelt å bli kvitt, er bare å bytte vann det Selv byttet jeg annen\ tredje hver dag i malawikaret.
Malawi elsker rent vann
Når mine malawi har vist tegn til å ville smake på plantene har jeg skåret opp en agurkskive-2-3- cm,tredd en teskje på for at den ikke flyter opp.så har de grønt snaks slik at plantene får være i fred..
For å gjøre det litt enklere kan du bare stappe litt akvariestein inni botnen av agurken
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap