Palettciklider med konstant vakthold!?

etter at jeg lagde kokosnøtt hule til palettene mine har de begynt å "rydde" altså ta stein i munn og ta den med ut av hula.
dette har de gjort i 2 dager og i dag ser jeg at de vokter konstant over hula, når hannen jager de andre fiskene unna er hunnen inne i hula, og omvendt.
ser også ut som de driver litt i taket på hula, har de lagt egg der?
har prøvd å lyse opp dit, men får ikke sett.
ser også at begge fiskene har skikkelige sterke farger nå.

takker for svar.
da er det nok ganske sikkert at de har lagt egg.. er hunnen mest i hula ?
hunnen er den som er mest i hula ja..
hannen driver utenfor og jager vekk andre fisker som kommer for nært, men han er inni der han og men..
Da har du nok egg Har ikke palett selv, men de legger egg i taket på hula og dama pleier å være inni hula med egg og pusse dem og slikt Hannen passer på utenfor
Dette var omtrent nøyaktig hva som skjedde da mine hadde egg. Gled deg Morsomt å se de søte små hehe
men dette er jo første gangen for dem da så er vel ikke så mange som overlever etter det je har lest?
nei, jeg startet med ca 30 for litt over 1 uke siden, er 6-7 igjen nå... ca 0.7-1cm lange. Får se hvordan det går vidre.
i dag så ser jeg at hun driver litt i begge hulene, har en i hver side av akvariet en kokosnøtt hule og en sånn du får kjøpt i dyrebutikken.
kan egga ha klekt og de har tatt med yngelen over i den andre hulen ?
er jo ikke sikker på om jeg har egg, men etter oppførslen på palettene så virker det som de har egg.

takker for svar.
Kanskje hun driver å frakter egg/yngel fra den ene hulen til den andre?
men hvis det er tilfelle, tar hun dem i munnen da eller?
for har ikke sett noe yngel rundt henne eller noe sånt.

bilde av akvariet med hulene (hulene i røde ringer)
Ja, i munnen! Når yngelen er frittsvømmene å prøver å stikke av tar hun dem også i munnen og spyttel bøllen tilbake i gjengen Har aldri hatt palettciklider selv, men må bare prøve en gang
har ikke sett noe egg eller yngel, men skal bort i dag og kommer hjem i morra så da kan det vel ha skjedd noe?
Ja kanskje det, men du har ikke sett egg eller yngel. Har du sett etter? Løftet opp kokosnøtten og lyst inn i taket? Ikke det at jeg tror de vil like det, men man kan vel ikke se eggene utenifra?
har bare lyst inn gjennom åpningen jeg.
vil ikke drive å rote i "reiret" dems:P
så er det jo artigere når du plutselig ser yngel ut av hulen med foreldre uten å riktig være klar over at de hadde lagt egg?
Enig, enig og enig, det var bare du sa at du har ikke sett noen så tenkte jeg har du sett etter?
i dag så jeg yngel!
lyste inn og så noen små greier med hale!
Gratulerer! Hvis dette er første gang, kan du regne med et relativt stort frafall
Grattis! Må begynne med palett selv altså! Bare må!
ÅÅÅ! Fantastisk! Må ha paletter, bare må ha det! Men i hvilket kar? Er ikke plass til flere kar på mitt rom ÅÅÅ, de var sjønne!
Tilfeldig bekjentskap
© Klaus Steinhaus
Reklame for plussmedlemskap