Tyggende aurus!Hva gjør jeg?

Oppdaget masse egg i dag. Er så spent!! Bør jeg ta henne opp i "rugekassen" nå?
Går ut i fra at det er Auratus du mener? Du kan godt vente til det har gått 14 dager for da er du mer sikker på at yngelen vil klare seg vist hun ikke fanger de inn igjen. For hun kommer nesten garantert til å spytte når du flytter henne over i noe annet. Hva har du som rugekasse?
Selvfølgelig er det auratus jeg mener!!!! Ble litt for ivrig..... Jeg har bare ett "nett" .....som jeg henger over kanten. Skal altså bare la henne gå til det blir yngel før jeg flytter henne!?!
Du kan jo prøve å bare la henne spytte i akvariet å se hva som skjer. Det kan godt være det kan gå bra. Auratusen er jo ganske hissig av seg. Ser hos meg at Auratusen blir godt respektert av de andre jeg har. Jeg har noen Pseudotropheus Aurora som er tøffe i trynet til alle andre bortsett fra Auratusene. At du mister noen gjør du nok, men det er jo begrenset hvor lenge du kan ha de i nettet.(kommer jo ann på hvor mange det er). Vist du vil prøve med nettet så ville jeg ha ventet til det har gått 20 dager. Auratusen vokser forholdsvis fort så det trenger ikke å gå så lenge før du kan sleppe de ut sammen med de andre. Når yngelen er lenger enn bredden på munnen til den største fisken så er sjansene ganske store for at de fleste kan klare seg. Fordelen med nettet er jo at de andre fiskene blir vant til de små.
Hei .En god løsning er å kjøpe et lite plast terrarie og bore masse små hull for vanngjennomstrømning ,fylle med litt sand og legge i et hjørne av karet.jeg hadde flytta henne over når jeg så yngel i munnen.Både så hun får roen over seg og får spise seg litt opp etter spyttingen da de er ganske utmagret etter lang tid uten mat.Mine yngel fra ps.saulosi levde 2 dager før de ble lunsj,så her står fødekaret klart for å berge neste ladning yngel..lykke til.
Takker for svar.... Ser nå at jeg har en tyggende rød zebra og!!! Får prøve å "redde" noen
Jeg også:-)
Våknet opp til tyggende auratus i dag. Har begynt å flytte over tyggende hunner mellom det 10ende døgnet og ikke senere enn 14 dager. Dette ser ut til å fungere veldig bra. Gøy med zebraen? Har nå tyggende auratus, aurora og moorii. Holder på å lime nye akvarier for fult her hjemme. Lykke til videre.
Takk det samme!
Ser ut som om det går bra med begge to her! Innbilder meg at det er blitt noen færre der inni, men det er vel sånn som skjer. Har ikke flyttet noen enda, får ser hva jeg gjør. Tror ikke de blir så lett å få tak i, de er utrolig sky.... Har forresten en liten golden i yngel-buret og.....
Inaktiv bruker
Prøv å gjør som Siv sier, hvis du ikke har eget kar å putte henne oppi. Genial løsning
Kanskje jeg kan være litt kreativ og lage noe tilsvarende....... Får se hva jeg har i hus, ellers blir det en tur i zoo-butikken
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap