hva passer sammen?

Gikk til innkjøp av 2 elfenbenciklider(sebraciklide) i går. Har skjønt at jeg kun kan ha ciklider i dette karet nå, men det er forsåvidt greit..Hadde lyst på et ciklide kar..

Hvilken type ciklide er dette? tenger da på art.. feks malawi
Men det jeg egentlig lurer på ..
Hvordan andre ciklidetyper kan jeg ha sammen med disse?
Vil gjerne ha noen som er litt dekorative, og som ikke blir så forferdelig store, siden det kun er en 100 liter
For det er vel ikke alle som går sammen?

Hva med blå ara? Palettciklide? Ser en ganske lang liste over hvilke fisker andre har den sammen med, selv om det ikke er noen fasit.
Mine personlige erfaringer med sebraciklider er at de er revirhevdende og tildels meget aggresive, spesilelt under lek. Og at hannen kan bli opp 15 cm lange.

100 liter vil nok kunne holde som lekskar til et par sebraciklider, og da mener jeg at akvariet ditt er fullt. Jeg ville ikke ha satt andre ciklider i et 100 liters akvarie sammen med sebraciklider, og jeg ville nok ha tenkt meg nøye om det skulle ha vært noen andre fisk der heller. Du risikerer at de andre fiskene får en kortvarigt og traumatisk opphold i ditt akvarium, men dette er som sagt mine erfaringer med denne fisken.
Hei du, jeg hadde Auratus (malawi) sammen med Zebra ciklider. De hadde hvert sitt "klippe" / "hule" område i hver sin ende av karet ( som nok var noe større enn ditt). Det gikk bra, men de hadde vokst opp sammen, det var kanskje grunnen. Litt krangling var det jo, men...
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap