Problematisk med apistogrammaciklider

Hei,
Kjøpte for en stund siden ett par med Apistogramma Agassizi og ett par med Apistogramma Macmasteri. Når jeg fikk dem hjem ble de plassert i hver av sine kar, pga. de skulle i ett kar som ikke var ferdig satt opp. Nå døde Macmasteri damen tidlig, slik at hannen har gått alene i det ene karet sammen med palletter, sølvhai, blågurami, ansistrus, guppy, honninggurami og kulhiål. Dette har gått utmerket.

I karet som jeg skulle sette opp for begge parene har jeg nå 9 Corydoras Panda (B-gjengen) 10 Neontetra og 5-6 guppy, samt agassizi paret.
Prøvde idag å putte macmasteri'en i dette karet, men det ble fort uoverenstemmelser mellom den og agassizi'ene, Mac'en ble kjeppjagd rundt i hele karet, så jeg tok ikke kjangsen på å ha den der...

Noen andre som har erfaringer med lignede problemer? Karet er 240l foressen, med røtter og en del planter + steiner.

Poenget mitt er at jeg skal samle alt sør-amerikansk i ett kar...
Å ha to ulike arter Apistogramma i et og samme kar har jeg faktisk ikke prøvd en gang, for jeg kan egentlig tenke meg på forhånd vilke problemer som vil oppstå De vil garantert krangle om samme territorium, begge liker de samme plassene og holder til på samme nivå i karet.

Hvor stort er karet du forsøkte å plassere dem i sammen?
Karet er 240l
Det er en Juwel Rio 240l,
planen er å få inn noen kokosnøtter, kanskje de kan finne seg til ro i hvert sitt kar.

Leste i en akvariebok at det er en mulighet å ta begge i ett annet kar, ominnrede litt å sette begge inn igjen, de vil da ikke kjenne seg igjen og dermed fordele terretorier på nytt.

Noen som har prøvd dette?

Tilfeldig bekjentskap
© Johan Blixhavn Mæland
Reklame for plussmedlemskap