palett yngel, hvor raskt vokser de med forskjellig for?

lurer på, vokser de veldig mye fortere med artemia?
de går å beiter på alle planter og sånt i karet.
har gitt dem røde mygglarver, men de så det ut som de bare suttet på:p
vil dere anbefale å kjøpe/lage en artemia klekker til yngelen, så de får det daglig?

takker for svar.

Det er ikke behov for å klekke artemia til palettyngel. All yngel kan med fordel gis artemia, men som sagt er dette ikke et absolutt must på palettyngel.

Har god erfaring med å benytte et rør til å slippe ned rekepellets til det området de oppholder seg i. Rekepelletsen løser seg opp til bortimot "fos" etter en stund og yngelen vokser raskt på proteinet i denne.

Tetra tabimin fungerer også godt med samme tekknikken.
men er ikke rekepelletsen sånn at de flyter a?
for mener vi har hatt det, og de fløyt, men løste seg godt opp.
så hva mener du er det beste for at yngelen skal få tak i den hvis jeg bruker rør som jeg slipper den ned med?
Hvis du bruker sprøyte funker det ihvertfall kjempefint å gi finknust malletablett (pulver). Har aldri prøvd eller sett noen prøve å gi det til palettyngel, men jeg tror de liker det

De fleste rekeepelletsene fra Wardley synker som stein. Tetra Tabimin synker som stein. Det er bare å prøve så ser du selv. Er ikke sikker at du har behov for å bruke et rør. Hos meg er det rimelig strøm i karrene så det er lettere å få foret plassert i nærheten av yngelen hvis jeg benytter et rør. Spesielt god i de er dette hvis man har mye planter.
skal jeg ha den rekepelletsen må jeg bestille trur jeg, for kan ikke huske at de har den på buddy i hamar, og heller ikke på stange zoomiljø og ikke hero's ved torggata.
er det noen fra hamar distriktet som har handla den rekepelletsen på hamar eller stange?
var tetradelica "shrimpsticks"jeg hadde før og den fløt, men løste seg godt opp.
vet at de har tetradelica "shrimpsticks" på hamar men ikke om de har wardley?
fikk to små sprøyter hos dyrlegen i dag og tenkte at disse kunne brukes til foring.

kjøpte nye tetra delica shimpsticks for ciklider og dem fløyt, men når jeg tok litt i en kopp og lot det løse seg opp med vann så smuldra det seg opp, og da kunne jeg ta spøyta, suge det opp og stikke neven i akvariet sånn at jeg fikk sprøytet det ned til yngelen.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap