Det yngler i Bodø.

Hei alle sammen. Nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Masse jobbing og "must-prioriteringer." Men nå får jobb være jobb. Både thomasiene og palettene har lagt rogn. Da datera mi ringte og fortalte det, avslutta jeg jobben tvert og dro sporestreks rett hjem. Og ganske riktig. Palettparet mitt har egg i taket på en av kokosnøttene og thomasimor passer ivrig på sine under en hylle på bakveggen i karet. DEN nabokrangelen da det er knappe 20 cm mellom "hjemmene". Æ e helt i 100 og gleder meg som en unge for å se hvordan dette går. Måtte...-bare måtte dele dette med dere.
Finner de mat?
Jeg bare måtte opp tidlig i dag for å se hvordan det gikk med de vordende foreldrene. Palettene har sluttet å vokte kokosnøtta, så da regner jeg med at de har spist opp eggene. Det er første gang for dem, så dette er vel relativt naturlig, har jeg hørt.
Thomasiene, derimot har fått yngel. Massevis av bittesmå barn som svømmer rundt foreldrene. Kjempespennende. Men, de er jo SÅ små. Dette er første gang jeg har fått annet enn levendefødende yngen i karene mine. Er det noen som helst sjanse for at noen overlever i karet? Vil smårollingene finne mat nok?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap