er yngelen gammel nok til å ikke bli spist av andre fisker? (3uker ca 1cm lang)

yngelen min er 3 uker nå og de er ca 5mm-1cm.
hunnen døde to dager etter yngelen var ute av hula, men kan jeg putte oppi ei ny hue nå eller burde jeg vente 2-3 uker til?

ser at palett hannen ikke er så nøye med at noen yngel driver på andre siden av karet mens resten er med ham, så da klarer vel ygelen seg selv nå vel?

ett spørsmål til, vi praktbotiane spise yngelen når den er såpass stor?

En liten regel er at det som passer i munnen til fisken vil bli spist.
Men når de er 1 cm burde de være ganske kjappe, og kanskje klare å stikke av hvis en sulten munn nærmer seg?
1/3 av yngelen er 1cm nå, trur dere jeg kan putte oppi 2praktbotia da? eller vil yngelen bli spist?
Hvor store er Botiaene?
Hvorfor vil du ha dem oppi? Går de et annet sted midlertidig eller hva? De forsyner seg grovt av yngel de får tak i, mine Ancistruser har ikke fått fram en eneste en pga tre relativt store Praktbotiaer i min 375l. Jeg ville ha smurt meg med tålmodighet dersom du ikke er helt nødt.Snegleinvasjon f.eks.
Ny paletthunn ville jeg også ha ventet med, med mindre du kan flytte hannen til et annet akvarium, og la yngelen være alene.
Palettyngelen er raske, men hvis far ikke passer dem, og mor er død, er de nokså hjelpeløse.
har forsåvidt snegleinvasjon i karet, det er mange av dem og de spiser på alt som heter planter.
men da kan jeg bare vente 1måned til og da burde det gå trur jeg.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap