kan noen si meg en god rekemiks oppskrift til palettciklider?
Postet 16.11.06 kl 21:16
Postet 17.11.06 kl 12:37
Postet 19.11.06 kl 15:18
Skallet vil jo være på sneilene når du knuser dem, og jeg er styggelig redd at små, kvasse biter skall fra disse kan skade mage\ tarmsystemet til fiskene.
Jeg ville kastet sandsneilene, og heller brukt f.eks utvannede blåskjell (uten skall), om jeg skulle ha muslinger av ett eller annet skal i rekemixen. Blåskjell er gratis for oss som bor langs kysten, og billig for dem som ikke gjør det (eller ikke gidder sanke selv)
Jeg ville kastet sandsneilene, og heller brukt f.eks utvannede blåskjell (uten skall), om jeg skulle ha muslinger av ett eller annet skal i rekemixen. Blåskjell er gratis for oss som bor langs kysten, og billig for dem som ikke gjør det (eller ikke gidder sanke selv)
Postet 19.11.06 kl 17:07
Frank AngellSkallet vil jo være på sneilene når du knuser dem, og jeg er styggelig redd at små, kvasse biter skall fra disse kan skade mage\ tarmsystemet til fiskene. Jeg ville kastet sandsneilene, og heller brukt f.eks utvannede blåskjell (uten skall), om jeg skulle ha muslinger av ett eller annet skal i rekemixen. Blåskjell er gratis for oss som bor langs kysten, og billig for dem som ikke gjør det (eller ikke gidder sanke selv)
Er det ikke farlig, da? Har hørt ett eller annet om tungmetaller, eller noe?
Postet 29.11.06 kl 18:06
Anwar LasmackEr det ikke farlig, da? Har hørt ett eller annet om tungmetaller, eller noe?
Antar at du mener blåskjellene?
Så lenge disse er trygge for oss å ete, er dem trygge for fisken også. Er nok spesielle alger blåskjellene har beitet på, som kan gjøre dem farlige i sommerhalvåret, ikke tungmetaller. Til det lever blåskjellene for kort tid i havet til at de binder opp noe særlig.
Postet 29.11.06 kl 18:56