kan noen si meg en god rekemiks oppskrift til palettciklider?

vet at jeg kan søke, men har liksom ikke funnet noe til paletter, og er det mulig å tilsette noe så de synker sånn at ancistrus får i seg noe?

takker for svar.
Paletter ville jeg brukt 50\50 reker og grønnfor.
Om mosen trykkes skikkelig flat før man fryser den, synker mixen som en sten.

Når det gjelder hvilke grønnsaker som duger i miksen, samt vitaminer m.m, søk og les litt rundt på forumet.
Ligger masse gode oppskrifter her
skal kanskje bytte til sand i akvariet mitt og da skal jeg kanskje ha sandsnegler.
mulig dette høres stygt ut, men hvis jeg får for mange og hadde tenkt å kaste de kan jeg vel bruke disse i en sånn mix?
Skallet vil jo være på sneilene når du knuser dem, og jeg er styggelig redd at små, kvasse biter skall fra disse kan skade mage\ tarmsystemet til fiskene.

Jeg ville kastet sandsneilene, og heller brukt f.eks utvannede blåskjell (uten skall), om jeg skulle ha muslinger av ett eller annet skal i rekemixen. Blåskjell er gratis for oss som bor langs kysten, og billig for dem som ikke gjør det (eller ikke gidder sanke selv)
Frank Angell
Skallet vil jo være på sneilene når du knuser dem, og jeg er styggelig redd at små, kvasse biter skall fra disse kan skade mage\ tarmsystemet til fiskene. Jeg ville kastet sandsneilene, og heller brukt f.eks utvannede blåskjell (uten skall), om jeg skulle ha muslinger av ett eller annet skal i rekemixen. Blåskjell er gratis for oss som bor langs kysten, og billig for dem som ikke gjør det (eller ikke gidder sanke selv)

Er det ikke farlig, da? Har hørt ett eller annet om tungmetaller, eller noe?
Anwar Lasmack
Er det ikke farlig, da? Har hørt ett eller annet om tungmetaller, eller noe?

Antar at du mener blåskjellene?

Så lenge disse er trygge for oss å ete, er dem trygge for fisken også. Er nok spesielle alger blåskjellene har beitet på, som kan gjøre dem farlige i sommerhalvåret, ikke tungmetaller. Til det lever blåskjellene for kort tid i havet til at de binder opp noe særlig.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Erik Christensen
Reklame for plussmedlemskap