Tror palettene skal legge egg, hva skal jeg gjøre?
Postet 02.12.06 kl 17:17
Endret: 03.12.06 kl 11:29
Postet 02.12.06 kl 18:43
Postet 02.12.06 kl 18:50
Postet 02.12.06 kl 21:13
Professor Holm[QUOTE=Rose U] Hva er ei egglomme for eksempel?
ei egg-lomme er det som tyter på en måte ut og når hun får den til og åpne seg så faller eggene ut.
spørsmålet var hva jeg skal gjøre når hun legger egg
Hvor i all verden har du dette fra?
Jeg har hatt kjempe mange hunnpaletter som har lagt egg, og dette var nytt for meg.
Tegn på at yngel er på vei er:
Hannen og hunnen graver\velger seg ut en hule. Denne rydder og graver de i.
De får sterke farger, og rister seg mot hverandre utenfor, og smyger seg inn i hula etter tur.
Så blir hunnen borte inne i hula noen dager mens hannen holder vakt
utenfor.(inne i hula klistrer hunnen egg fast i taket, og bruker noen dager på å vifte rent vann over de)
Så en dag kommer mor og far ut med yngel.
Postet 02.12.06 kl 21:22
Postet 02.12.06 kl 21:25
Endret: 02.12.06 kl 21:26
Pisces[QUOTE=Professor Holm]spørsmålet var hva jeg skal gjøre når hun legger egg:)
Ingenting!
Dette klarer hun på en utmerket måte selv....Eggene blir lagt i den utvalgte hula og siden voktet av far og mor.
ok tusen takk.
var litt redd fordi sommerfugl-ciklide er ganske lik på paletter og da tenkte jeg på da sommer-fuglciklidene mine la egg, alt ble spist opp av moren og faren
Postet 02.12.06 kl 22:16
Postet 02.12.06 kl 22:31
Rose UHva var de egg-lomme greiene du har sett? Ser du har fått større akvarium. Da går det nok bedre med palettene en det gikk med somerfuglsiklidene. Kansje de spiste barna sine fordi de bodde for trangt og ble stresset.
njææ...kansje det.
men har du egentlig aldri sett ei slags hvit greie som tyter ut under gatt-opningen?? kjedde i hvert-fall med sommer-fuglciklidene.
Postet 02.12.06 kl 22:39
Postet 02.12.06 kl 22:42
Postet 03.12.06 kl 11:23
Postet 03.12.06 kl 11:28
Postet 03.12.06 kl 11:52
Jeg tviler sterkt på at de har legt egg i en plante, eller mener du PÅ et blad?
Ser du noen egg?
Hvis de har klart å lage seg en hule innimellom røttene på plantene er det nok mulig.
Støtter Rose U, jeg har aldri sett eggleggingsrøret på paletthunnen min. Ikke som jeg kan huske iallefall.
På feks scalarer ser man det veldig tydelig.
Postet 03.12.06 kl 16:35
MC DarupJeg tviler sterkt på at de har legt egg i en plante, eller mener du PÅ et blad? Ser du noen egg? Hvis de har klart å lage seg en hule innimellom røttene på plantene er det nok mulig. Støtter Rose U, jeg har aldri sett eggleggingsrøret på paletthunnen min. Ikke som jeg kan huske iallefall. På feks scalarer ser man det veldig tydelig.
ja jeg ser ei grop der, det kan kansje vere det...
men Mc Darup eller noen andre moderatorer det var noe rart som skjedde med maskinen min, det var at jeg skulle registrere 15L min og når jeg skulle lagre en fisk så kom det hundre-vis av slike, så hvis det er en modrator som stikker innom sia mi og fjerner alle untat en som det står"platy og guppy" så hadde det vert fint
mener hvis det går da
Postet 04.12.06 kl 16:43
Professor Holmmen Mc Darup eller noen andre moderatorer det var noe rart som skjedde med maskinen min, det var at jeg skulle registrere 15L min og når jeg skulle lagre en fisk så kom det hundre-vis av slike, så hvis det er en modrator som stikker innom sia mi og fjerner alle untat en som det står"platy og guppy" så hadde det vert fint:) mener hvis det går da:)
Dette blir jo svært off-tocip
Men dette kan du selv gjøre, gå inn i profilen ved å klikke på "din side" i rullegardinmenyen oppe til venstre.
Klikk på det aktuelle akvariet (dersom det er flere, er det flere runder med samme prosess), når dette er lastet til maskinen din, klikker du på "endre dette akvariet" i venstre marg. Du får nå opp all info om akvariet i ett eget sjema. Ca midt på dette (under tekstboksen der du legger inn egen tekst om akvariet), har du en boks der det står "slett akvariet". Er bare å klikke, så ordnes dette Mulig at du må bekrefte slettingen med ett klikk til, men det finner du ut av
Postet 04.12.06 kl 18:40
Frank Angell[QUOTE=Professor Holm] men Mc Darup eller noen andre moderatorer det var noe rart som skjedde med maskinen min, det var at jeg skulle registrere 15L min og når jeg skulle lagre en fisk så kom det hundre-vis av slike, så hvis det er en modrator som stikker innom sia mi og fjerner alle untat en som det står"platy og guppy" så hadde det vert fint:) mener hvis det går da:)
Dette blir jo svært off-tocip
Men dette kan du selv gjøre, gå inn i profilen ved å klikke på "din side" i rullegardinmenyen oppe til venstre.
Klikk på det aktuelle akvariet (dersom det er flere, er det flere runder med samme prosess), når dette er lastet til maskinen din, klikker du på "endre dette akvariet" i venstre marg. Du får nå opp all info om akvariet i ett eget sjema. Ca midt på dette (under tekstboksen der du legger inn egen tekst om akvariet), har du en boks der det står "slett akvariet". Er bare å klikke, så ordnes dette Mulig at du må bekrefte slettingen med ett klikk til, men det finner du ut av
tusen takk! prøvde bruksavisningen din Frank og det gikk bra:P
Postet 04.12.06 kl 19:24
MC DarupJeg tviler sterkt på at de har legt egg i en plante, eller mener du PÅ et blad? Ser du noen egg? Hvis de har klart å lage seg en hule innimellom røttene på plantene er det nok mulig. Støtter Rose U, jeg har aldri sett eggleggingsrøret på paletthunnen min. Ikke som jeg kan huske iallefall. På feks scalarer ser man det veldig tydelig.
Jeg så dette røret på min palett hunn sist gang hun la egg. Det var bare noen få mm, men tydelg alikevel. Hannen var litt uinteressert den gangen så det var kanskje grunnen til at eggene nesten kom ut før han fikk fua i gir...
Postet 04.12.06 kl 19:28
Aquadama[QUOTE=MC Darup] Jeg tviler sterkt på at de har legt egg i en plante, eller mener du PÅ et blad? Ser du noen egg? Hvis de har klart å lage seg en hule innimellom røttene på plantene er det nok mulig. Støtter Rose U, jeg har aldri sett eggleggingsrøret på paletthunnen min. Ikke som jeg kan huske iallefall. På feks scalarer ser man det veldig tydelig.
Jeg så dette røret på min palett hunn sist gang hun la egg. Det var bare noen få mm, men tydelg alikevel. Hannen var litt uinteressert den gangen så det var kanskje grunnen til at eggene nesten kom ut før han fikk fua i gir...
Hmm...hannen min virker litt u-interesert han og.
men hua passer gått på gropa.
hannen hjelper jo litt til
Postet 04.12.06 kl 19:56