Jeg har et tips med mindre du har andre akvarium og putte HANNEN oppi en stund!
1: du burde ta vekk HANNEN fordi da får hunnen være alene litt og finne seg tilrette og finne egne "gjømmesteder"
2: Har du fødekar for guppy/molly o.l. så putt hannen med litt finkornet sand (ta lite for ellers synker fødekaret!) og kanskje et blad eller noe og ha han der i 2-3 dager og husk å mate begge palettene GODT med GOD mat (artemia++).
3: Slepp så ut hannen uten mye oppstyr og stress rundt og i akvariumet og kom tilbake til akvariumet etter 10 min.
4: Det har gått 10 min. og du har vendt tilbake til akvariumet for så å se at hannen nå er litt interessert i hunnen!(forhåpentligvis) og at hunnen blir rosa i buken (forhåpentligvis) som betyr at hun er klar og gla!
5: Det kan hende hunnen er litt redd hannen i begynnelsen, men dette vil da være naturlig ettersom han har jaget henne ganske grundig.
6: Om hannen ikke godtar hunnen etter 2-3 forsøk med overnevnte kan du bare gi opp!
Man kan nemlig ikke TVINGE palettene til å danne par, selv om man kan hjelpe dem litt på vei!;D
7: LYKKE TIL og vær tolmodig!xD
mvh. Maria
P.S: hold oss oppdatert!
P.S.2: Denne metoden funket for meg, bare at dat var det hunnen som jaget hannen!:O