palettciklidene er uvenner

Inaktiv bruker
Palettciklide hannen min døde for noen uker siden kjøpte en ny med nesten en gang men den jager huen vet noen hvorfor?
Det kan være mange årsaker til at hun jager den nye. Er du sikker på at det er en hann? To palett-damer går ikke bra sammen. Dersom hannen er mindre enn hoa vil ho ikke ha noe med den å gjøre. Ellers kan det jo være at ho er litt kostbar nå i begynnelsen? Fine damer skal jo ikke kaste seg ned for alt som heter mannfolk vet du ;0)
Inaktiv bruker
det er hannen som jager huen til meg ser henne nesten aldri.
Sann var det helt i starten til meg å.
men pluttselig snudde det om.
når han var etter a så vista, bare den røde flekken, helt til han ga seg.
kan henne hu trenger lit tid!
Det er ganske typisk det du beskriver.
Du har satt inn en territoriell fisk i en annens fisk terrorium.

En mulighet er å ta ut begge fiskene, og innrede karet på nytt med anderledes landskap.

Da kan det være en god mulighet for at de begge starter med blanke ark.
Roy Løvmyr
Det er ganske typisk det du beskriver. Du har satt inn en territoriell fisk i en annens fisk terrorium. En mulighet er å ta ut begge fiskene, og innrede karet på nytt med anderledes landskap. Da kan det være en god mulighet for at de begge starter med blanke ark.

Det var en god ide, merkelig at jeg ikke har hørt eller tenkt på det før? Som regel har man jo palettene i forholdsvis små kar, så en liten ommøblering bør ikke ta allverdens tid heller. Dette må jeg huske dersom jeg skal beholde en av mine palett-yngler selv, for siden å skaffe den en partner. Årets beste tips så langt :0)
Jeg hadde også litt problemer med mine paletter i begynnelsen. Skilte de noen dager, og da de så ble satt sammen var alt fryd og gammen fra første sekund. Merkelig det der. De har holdt sammen siden da (10 mnd siden), selv om noen uenigheter om oppdragelsen av småtassene som har kommet til etterhvert har ført til flisete finner i perioder, men sånn hører vel med? *knis*
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap