Sammensetning av fisk
Inaktiv bruker
Tror dere kakadueciklide klarer seg godt sammen med colombiatetra i et 72 liters kar? Eller kan det være bedre med kurvciklide?
Har ingen fisk i karet enda. Tenkte jeg skulle ta tetraene først, og så andre fisk et par uker senere.
Og er det noe jeg må passe på å få inn i karet før fiskene kommer? Bortsett fra huler.
Og, er de svindyre?:p(fattig student)
Kan legge ved et bilde av karet.
Kakadueciklide -
Kurvciklide -
Har ingen fisk i karet enda. Tenkte jeg skulle ta tetraene først, og så andre fisk et par uker senere.
Og er det noe jeg må passe på å få inn i karet før fiskene kommer? Bortsett fra huler.
Og, er de svindyre?:p(fattig student)
Kan legge ved et bilde av karet.
Kakadueciklide -
Kurvciklide -
Postet 05.01.07 kl 06:25
Endret: 05.01.07 kl 06:39
Mine kakaduer la egg i en liten teracotta-blomsterpotte. De kjøpte jeg på IKEA for førti kroner for tre stk. Ikke veldig dyrt nei. De har sikkert slike små potter i diverse blomsterbutikker også vil jeg tro. Ellers selger de jo kokosnøtter i dagligvarebutikken nå i disse jule/nyttårstider, kanskje du klarer å lage en hule av en halv nøtt? Det finnes bruksanvisning for dette her på forum. Ang din sammensetning av fisk, så overlater jeg lett det til andre ;0), men kan si at mine kakaduer var noen fredelige skapninger, så jeg regner med at disse kan gå sammen med tetra.
Postet 05.01.07 kl 07:36
Endret: 05.01.07 kl 07:38
Inaktiv bruker
Prisen på pottene er ikke den største bekymringen, det var mer fisken jeg tenkte på
Tror jeg må bytte ut rota jeg har nå med en annen visst jeg skal ha inn huler. Blir litt trangt=0
Tror jeg må bytte ut rota jeg har nå med en annen visst jeg skal ha inn huler. Blir litt trangt=0
Postet 05.01.07 kl 08:19
Postet 05.01.07 kl 09:20
Inaktiv bruker
Høres ikke så ille ut
Meen, jeg har fått vite at colombiatetraene mest sannsynlig kommer til å nappe vekk alle finnene på ciklidene, så jeg tror jeg må finne meg en annen stimfisk...
Meen, jeg har fått vite at colombiatetraene mest sannsynlig kommer til å nappe vekk alle finnene på ciklidene, så jeg tror jeg må finne meg en annen stimfisk...
Postet 05.01.07 kl 14:44
Hva med en stim Sort Neontetra? Små og fredelige.
Eller enda bedre (igjen dytter jeg mine favorittfisker på andre) en stim med Smykketetra? De er rålekre! Og utrolig fredelige, de plager aldri noen.
Nannostomus marginatus er den minste av Smykketetraene, og blir bare noen få cm lang.
Eller enda bedre (igjen dytter jeg mine favorittfisker på andre) en stim med Smykketetra? De er rålekre! Og utrolig fredelige, de plager aldri noen.
Nannostomus marginatus er den minste av Smykketetraene, og blir bare noen få cm lang.
Postet 05.01.07 kl 14:53
Endret: 05.01.07 kl 14:55
Inaktiv bruker
Hehe, skal tenke litt mer på saken så får vi se
Men et kjapt lite spm til, spiser disse ciklidene plantene mine? Har en som visstnok skal være "immun", men resten er det ikke godt å si med.
Og et lite et til:p Går de bra sammen med otocinclus? Må ha noe som kan holde litt styr på algebestanden også
Men et kjapt lite spm til, spiser disse ciklidene plantene mine? Har en som visstnok skal være "immun", men resten er det ikke godt å si med.
Og et lite et til:p Går de bra sammen med otocinclus? Må ha noe som kan holde litt styr på algebestanden også
Postet 05.01.07 kl 15:19
Postet 05.01.07 kl 17:12