Apistogramma/reker?

Noen som har erfaring med å ha Apistogramma sammen med kirsebærreker?
Har et kar gående med kirsebærreker,men har så utrolig lyst på et par med Apistogrammaer og . Skal nok ha et annet kar til Apistogrammaer senere men for øyeblikket er det kun dette karet jeg kan ha de i.
Vil det fungere mon tro ?

Mvh. Sølvi
Har ikke prøvd kombinasjonen selv, men mistenker at ciklidene vil meske seg stygt med ferske reker

Men om du sørger for masse gjemmesteder for rekene (javamose er ypperlig), vil jeg tro at bestanden vil regulere seg selv temmelig bra. En og annen metter nok sulte apisto-mager, men noen vil med stor sikkerhet overleve
Karet er nesten fullt av javamose så rekene får jo en sjanse til å gjemme seg der.
Hvis jeg setter inn noen røtter og en kokosnøtthule så vil vel Apistogrammaene også få sine gjemmesteder?
Har veldig lyst til å forsøke da,men vil jo heller ikke miste rekene,teller på fingrene
Er det bedre hvis jeg har de sammen med Corydoras og Monte Douradomaller?
Sølvi Gullaksen
Er det bedre hvis jeg har de sammen med Corydoras og Monte Douradomaller?

Rekene eller apistoene?

Tror egentlig begge deler har det bedre sammen med siste forslag
Tenkte på Apistogrammaene sammen med mallene da
Er klar over at evt. yngen vil bli spist av Corydorasene,men det problemet må vel kunne løses og hvis det skulle bli aktuelt. Så tror nok jeg går for det siste forslaget ja,bedre plass til de blir det også.

Takk for hjelpen

Frisker opp denne tråden, da jeg lurer på det samme selv.
Er det noen som har noe erfaring med hvorvidt apistoer og reker f.eks. kirsebær eller amano kan kombineres?
Joakim
Frisker opp denne tråden, da jeg lurer på det samme selv. Er det noen som har noe erfaring med hvorvidt apistoer og reker f.eks. kirsebær eller amano kan kombineres?

Jeg har hatt fem amanoreker i en 180 liter sammen med blant annet et par Apistogramma agassizii og mange tetra. Hadde masse tettvokst vegetasjon som hjalp rekene til å gjemme seg unna for de andre fiskene. Selv om ingen reker ble spist så er det ikke en kombinasjon jeg anbefaler egentlig. Jeg synes ihvertfall det er liten vits å holde reker som en aldri får sett fordi de må gjemme seg for fiskene hele tiden. Mine flyttet til et eget kar etterhvert og det trives både jeg og rekene mye bedre med
Tilfeldig bekjentskap
© Susanne
Reklame for plussmedlemskap