Har noen spm. ang. Pelvicachromis taeniatus "Kienke"

Hei.

Har nettopp fått et ungt par av Kienke. Eg e ikkje heilt sikker på kor mange månedar dei e, og om dei e kjønnsmoden. Men eg får sikert svar nart av selgaren. Eg har de oppi et 62 liters akvarium. Inni der har eg grus, masse planter, kokkosnøtt hula, platyer, pansermaller og ancistrus sammen med kienken. De virker veldig snille med værandre.

Det eg egenlig lure på e koffer Kienke hannen svømmer etter hunnen heila tiå, og bøyeseg mot na. Hu riste seg noe grasalt og svømmer vekk, men hnnen svømmer etter hu, til hu gjemmer seg. Så stikker han tilbake til kokkosnøtt hulen (som han har okkupert) og begynner å dytte bordi grusen.

Hannen har bare eg gulaktig farge og avogtil har han en svart stripa langs magen, når han jager hunnen. Hunnen har svarte striper i ansiktet og gult innimellom. Hun er avogtil rosa under magen når hun blir jaga av hannen.

Ka e d dei drive me?!
Ka bør eg jøra.

Takk for svar!!

Lissipoo

Han vil lage barn med henne
ok. men koffer svømme huen fra han heila tiå sellom hu riste på seg?!

Hmm.. kanskje hun vil lokke han til et annet sted?
Kanskje hun ikke er helt klar?
Paret du kjøpte er et ungt par som nettopp er kommet i puberteten. Som for alle i denne alderen så er det litt prøving og feiling Det du observerer er nettopp dette. Paret er født sist høst og er ikke mer enn 3-5 måneder gamle. Du får fôre dem godt nå framover. Frossen artemia liker de veldig godt. Varier gjerne fôret endel. Jeg har frossen artemia som hovedfôr til disse, men gir de også ulike typer flakfôr. Røde mygglarver liker de også, men dette får de hos meg bare en sjelden gang. Det er viktig å gi fisken godt med fôr i alderen/størrelsen de er nå. De skal jo vokse endel til.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap