Hvor gammel?
Postet 15.01.07 kl 14:48
Postet 16.01.07 kl 11:59
Blir ikke de små ciklidene opp mot 7-12 år og de stor kan bli 15. Dette forutsetter godt stell osv. Har lest at oscar cikliden kan bli 21-22år!(?)
Neon tetra 2-3år selv om en kompis av meg har en kardinal tetra som er over 5år.
Fisk er et stort ansvar som krever mye omsorg, og ikke bare noe man kan kaste i do når man går lei, de lever lenge og det er kanskje også noe å tenke på før man kjøper fisk
Neon tetra 2-3år selv om en kompis av meg har en kardinal tetra som er over 5år.
Fisk er et stort ansvar som krever mye omsorg, og ikke bare noe man kan kaste i do når man går lei, de lever lenge og det er kanskje også noe å tenke på før man kjøper fisk
Postet 16.01.07 kl 12:19
Alexander SeverinsenBlir ikke de små ciklidene opp mot 7-12 år og de stor kan bli 15. Dette forutsetter godt stell osv. Har lest at oscar cikliden kan bli 21-22år!(?) Neon tetra 2-3år selv om en kompis av meg har en kardinal tetra som er over 5år. Fisk er et stort ansvar som krever mye omsorg, og ikke bare noe man kan kaste i do når man går lei, de lever lenge og det er kanskje også noe å tenke på før man kjøper fisk:)
Vanskelig å komme med fasit, men jeg tror 7-12 år er litt mye for ihvertfall dvergciklider hvis det er det du mener. 7 år +- noen år er sikkert ikke helt vekke. Men tror ikke man skal forvente så lang levetid ut av det blå.
Neontetra er så mye forskjellig kvalitet på at det er umulig å si, men det er MANGE som sier at de kan leve over 10 år.
Postet 16.01.07 kl 12:38
biXen[QUOTE=Alexander Severinsen]Blir ikke de små ciklidene opp mot 7-12 år og de stor kan bli 15. Dette forutsetter godt stell osv. Har lest at oscar cikliden kan bli 21-22år!(?) Neon tetra 2-3år selv om en kompis av meg har en kardinal tetra som er over 5år. Fisk er et stort ansvar som krever mye omsorg, og ikke bare noe man kan kaste i do når man går lei, de lever lenge og det er kanskje også noe å tenke på før man kjøper fisk:)
Vanskelig å komme med fasit, men jeg tror 7-12 år er litt mye for ihvertfall dvergciklider hvis det er det du mener. 7 år +- noen år er sikkert ikke helt vekke. Men tror ikke man skal forvente så lang levetid ut av det blå.
Neontetra er så mye forskjellig kvalitet på at det er umulig å si, men det er MANGE som sier at de kan leve over 10 år.
Ja det blir jo under opptimale forhold. Og det er ikke det som er forventet leve tid i naturen, men i akvarier.
Postet 16.01.07 kl 12:40
Hvor lenge?
lurer på hvor lenge de forskjellige medlemmene har hatt fiskene sine? Er nybegynner selv men har hatt en stim med neontetra og en ancistrus i 1 år og sommerfugelciklider i ca 3 måneder og alle ser ut til å leve i beste velgående. Hilsen Steinar
Postet 16.01.07 kl 13:42
Postet 16.01.07 kl 13:50
Postet 16.01.07 kl 19:09
Endret: 16.01.07 kl 19:10
Postet 16.01.07 kl 19:38
Postet 16.01.07 kl 20:24
Inaktiv bruker
Plecoen min er over 7 år
Postet 16.01.07 kl 20:41