Jeg oppdaget at foreldreparet mitt kverket den ene av tre eldre unger, som de gikk i samme kar med. De hadde fått et nytt kull, og hadde da åpenbart fått nok av de eldre. De har hatt mange kull siden disse ungfiskene ble klekket, men først nå kverket de en.
Jeg flyttet derfor de to jeg hadde igjen.
Da de kom over i en tett beplantet 98 liter med kun Corydoras på bunnen, og utenfor rekkevidde for dominerende og større Macmasteri'er, endret de plutselig farge
Nå ser det ut til at de tør å farge ut.
Jeg har trodd det var hunner, men av de rustrøde spettene i kinnene på disse to, tror jeg det kan være hanner. De er veldig små, selv om de er noen måneder gamle (de har overlevd på egenhånd i karet).
Disse to kan ikke fordra synet av hverandre, og jager hverandre hver gang de treffes
(da gjetter jeg samme kjønn, men det er kanskje feil?)
Noen som vil komme med en mer eller mindre kvalifisert gjetning på hvilket kjønn disse to kan være?
De to øverste bildene er samme fisk.
Det nederste bildet er den andre fisken, og den er hakket mindre enn den første. Det ble veldig uskarpt, men fargene kommer litt frem likevel.
EDIT: Jeg ser at bildene på skjerm ikke ble så bra. Spettene i kinnene på den øverste fisken forsvant nesten....