Rekemix - "Kombi"

Hei,

Vet det tidligere er skrevet inn en del oppskrifter på rekemix i dettte fora, men spør likevel på nytt pga. min fiskesammensetning.

Jeg har mest mbunas som har behov for grønnfôr, men har også noen "Golden" og Cyrtocara Moori.

Noen som kan anbefale en oppskrift på rekemix til meg, som vil passe i mitt tilfelle?

Det er bedre, at kjøttetende fisk får for lite kjøtt, enn at plantespisende, får for mye kjøtt.

Jeg ville nok selv laget en blanding med 60-65% grønnfor (erter, spinat, brokkoli, paprika, litt hvitløk), og resten reker\ muslinger\ krabbe\ fiskekjøtt (magert, f.eks sei, torsk, hyse).

Ha i litt spirinula (maks 2-3%), gjerne i form at spirinulabassert tørrfor. Dette vil ta opp noe av fuktigheten i "deigen", og dermed hindre noe grising. Er du redd de vil grise med maten, bruker du gelatin (dosseringen finner du i oksehjerteartikkelen).
Anbefaler også bruk av vitaminer i mixen, Spectro multivitamin er vel den beste å bruke.
Mange år senere! hehe
Heihei! håper noen ser dette xD jeg titta innom for å lage mat til mine reker, og med det lurer jeg jo på detta spectro multivitamin- sakene. er det noe man får kjøpt i dyrebutikk, eler kan man rett og slett kjøpe det i en helsekost- butikk for mennesker? spirinula, har jeg søkt på over alt nå, men ingenting kommer opp. er dette en type alge?

blir glad for alle svar!

Mvh Irene
Hei Irene.
Har brukt multivitamin til hamster, rotter, fuler og diverse. Kjøpes på dyrebutikken.
Spirulina får du på helsekost, det er en alge.
Jeg har brukt 66 % fossene erter og 33 % frossene reker.
Jeg har også brukt litt gelatin i for da blir det ikke så mye gris i akvariet når det har tinet

Trond
Hei,

Prøv å søke på "spirulina", så finner du det nok. Spirulina er vanlig vare i helsekostbutikker.

Stephan
Tilfeldig bekjentskap
© Sølvi Gullaksen
Reklame for plussmedlemskap