Sjokolade Ciclide mistrives i karet, for stor?

Før trivdes den meget godt, fargen var sterk rød med noen svarte striper, veldig kjapp når det kom mat i karet! Nå er den mer eller mindre kje og tverr.
Den spiser "kanskje" hvis maten lander foran munnen dens, den har forandret helt på fargene, ikke direkte pen lenger, og som dere ser på bildet ser den oppover, den ligger på en måte med munnen opp mot toppen istedet for vannrett. Også bemerket meg at munnen dens går opp og ned hele tiden, dette gjorde den aldri før.

Karet er lite for den, klar over det (160L) men den har vært der i de siste 2årene uten problemer, den fikk nye venner igår, små sebra ciclider 2-3cm, og har etter natten blitt beti på bak på finnen..ikke bra..

Jeg vurderer selge den, men om den er dødende ville det vært dumt også, så om noen kan bekrefte for meg hva dette kan være så ville det vært til stor hjelp.

Takk
Et par ekstra bilder..her kan dere se hva jeg mener..
denne krabaten blir vel 30cm+ å har vel "vokst ut av" akvariet ditt... enten burde du lete etter ett nytt hjem til han eller så burde du kjøpe deg større akvarium ser de anbefaller min400ltr her på fiskeprofilen på af...
Tilfeldig bekjentskap
© Mari Olsen
Reklame for plussmedlemskap