Rasistisk sommerfuglciklide?

Jeg har en boloviansk sommerfuglciklide- hun.
Hun er ganske sur på flaggciklidene mine, og jeg tenkte det kanskje ville bli litt bråk når jeg satte noen kakadueciklider inn i samme kar.

Men neida- hun svømmer rett forbi de som om de var luft!

Er dette vanlig?
At noen ciklider kun jager enkelte ciklider?

Må nevne at hun overser corydoras og div tetra som svømmer i samme kar.
Kun flaggciklidene hun ikke liker.
MC Darup
Jeg har en boloviansk sommerfuglciklide- hun. Hun er ganske sur på flaggciklidene mine, og jeg tenkte det kanskje ville bli litt bråk når jeg satte noen kakadueciklider inn i samme kar. Men neida- hun svømmer rett forbi de som om de var luft! Er dette vanlig? At noen ciklider kun jager enkelte ciklider? Må nevne at hun overser corydoras og div tetra som svømmer i samme kar. Kun flaggciklidene hun ikke liker.

Hehe kanskje ikke rasistisk men selektiv. Jeg har faktisk sett akkuratt det samme hos sebraciklidene jeg hadde før. De var veldig etter en feit corydoras paleatus, men lot de andre være. Men det er jo umulig å ha fisk sammen sebraene, så jeg vet bare at det var en cory de var ut etter.
De jager vel ofte de de har noe til felles med og/eller føler seg truet av. Mine bolivianere ignorerer de andre i karet, og krangler bare seg i mellom som man forventer. To av samme kjønn tror jeg, eller to av ulikt kjønn som ikke går overens
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap