Erfaringer med gullsøm?

Ønsker å finne ut mest mulig om denne fisken Planen er å ha den i en 325 l aquastabil, er det for liten plass? Er tenkt som selskapsakvarie, men setter gullsømen pris på selskap av andre fisker og hva med planter? Vet at den graver, så om en planter store planter (forslag?) med godt rotsystem i god tid før den flytter inn, går det? Har den krav til bunnlaget? Har sett på akvarier med denne fisken, men sto ikke mye der
Liker utseende på denne fisken, men ble litt skremt av "Green Terror" navnet Er det konstant "vanskelig" eller bare når den yngler?
Og proteinrikt fôr, vil det si f.eks oksehjerte o.l?

Ingen som har litt erfaring de vil dele?
Silje M
Ingen som har litt erfaring de vil dele?

Hei! Da jeg startet opp mitt første kar, stappe jeg oppi mye rart. Dette var før jeg virkelig begynte å lese om akvastikk. Hadde en gullsøm sammen med alt fra platy og guppy til paletter og kampfisk. Utrolig nok så plage den ikke de andre så mye, men guppy og kampfisk fikk stor medfart..Den hadde en stor tendens til å grave mye ja, enkelte dager lå all grusen på ene siden, mens plantene fløt i overflaten.Min mening er at de burde få ga sammen med andre amerikanere på ca samme størrelse, for dette var en glupsk fisk når den først fikk smaken. Et 325L synes jeg er en fin størrelse for gullsøm. De har jo noen fantastiske farger, og er en skikkelig OY fisk
Vet ikke om dette var så mye hjelp i men jeg skriver dette likevel
Tilfeldig bekjentskap
© K. S. Cummings
Reklame for plussmedlemskap