kakadue + andre chiclider.. hvilke ?

hvilke andre chiclider går sammen m kakaduechiclide,?. tenkte på en apistogramma type..
kakaduene går i et 180 liters sammen m tetras, corrydas og et par ancistrus.
noen som har peiling/erfaring..?
Jeg tror at du kansje burde prøve denne:)

hvis du kansje prøver noen slike også går nok bra....
den er veldig fin!
har hatt den selv.....
har desverre bare hua igjen!
det er jo en apistogramma art!
Professor Holm
Jeg tror at du kansje burde prøve [URLBLOCK1] hvis du kansje prøver noen slike også går nok bra.... den er veldig fin! har hatt den selv..... har desverre bare hua igjen! det er jo en apistogramma art!

Nå er jeg ikke sikker på hvilken art du mener å linke til, da det bildet som først kommer opp i fiskebasen på A. nijsseni, er en ung hann av arten Apistogramma baenschi. Dette er et bilde som vår ellers utmerkede webmaster dessverre har glemt å slette, da dette bildet ble flyttet over til A. baenschi. ( Der det samme bildet også ligger).
Altså: A. nijsseni har aldri forlengede finnestråler i ryggfinnen, det framkommer av de andre, korrekte bildene av arten.

Den foreslåtte kombinasjonen ville jeg ikke anbefalt; A. nijsseni er beryktet for sin aggressivitet, og A. cacatuoides pleier ikke å gi seg så lett heller, når det kjempes om revir. Er du riktig uheldig, kan det ende med forferdelse.

Nå er det likevel ikke alle individer som oppviser slik atferd.

I et såpass stort kar som 180 liter er mulighetene for at det kan gå bra tilstede, hvis karet inneholder mye strukturer som planter, røtter eller annet, slik at de to Apistogramma-hannene ikke ser så mye til hverandre.

Men sjansen for et relativt rolig samliv ville økt med f.eks. A. piauiensis, A.borelli eller A. caetei, hvis det skal kombineres flere Apistogramma-arter.

Et annet forhold er jo at i naturen er vanligvis store maller som Ancistrus, og corydoras, fiender for Apistogramma-cihlider; de konkurrerer om det samme bunnarealet, og mallene kan ta egg/yngel fra cichlidene.
Det kan gå virkelig hardt for seg når velvoksne Ancistrus og dvergcichlider kjemper om de samme hulene/revirene.

To par Apistogramma, Ancistrus og Corydoras lever alle for det meste på bunnen. Hvis karet skal fungere som et selskapskar, ville jeg i stedet for et Apistogramma-par nr. 2, heller økt andelen fisk som benytter de midtre og øvre vannlagene; det finnes mange flotte tetra som virkelig vil utgøre et blikkfang. En solid stim av disse, f.eks.:

[External Image]

som kan se slik ut i karet:

[External Image]
takk for svar.burde kansje vurdere å kvitte meg med noen av bunnfiskene da , jeg gjrne ønsker meg mer ciclider. har du noen forslag til arter som kan gå godt sammen ??
Tilfeldig bekjentskap
© Mari Olsen
Reklame for plussmedlemskap