Sinna palettciklider

Hei.
Jeg har et par med palett ciclider i karet mitt. Men hannen driver å jager hunnen hele tiden.. Jager skikkelig å, hun driver å gjemmer seg oppunder pumpa hele tiden..

Noen som har noe tips på åssen de kan bli venner?
Kansje sette hannen i et fødekar en stund, eller kansje ikke..
Hjelp

Kenneth
Å sette hannen i et fødekar er ikke noe særlig for noen voksne fisker, og vil vel heller ikke være noen vits.

Så lenge hun får tak i litt mat, har gjemmeplass og ser ok ut, ville jeg avventet og sett om det bedrer seg.
Slik var mine også de første dagene, men det har roet seg nå.
Jeg kan jo prøve å avvente litt.. Men de har jo vært sånn i snart 14dager. Men de siste 2 dagene har jeg hatt store problemer i karet, har derfor måttet kvitte meg med en del fisk, fordi jeg hadde for mye
Og har skiftet en del vann og forandret litt i karet..

Så je kan jo avvente noen dager for å se om de roer seg..

Tusen takk for svar
Kenneth
Hvis du hadde lagt til akvariet og fiskene dine i profilen så hadde det vært lettere å hjelpe deg. Men hvis du har lite kar så bør du nesten bare ha en tetra stim og en annen rolig fisk som går sammen med disse for at de skal slappe av litt. Dvs. noe som ikke stresser dem, men er vel god sjangs for at de ikke liker hverandre uansett.
Sånn når har jeg lagt til akvariet mitt.. bilder også

Men hannen syns jeg jager veldig om dagen.. Hunnen gjemmer seg pumpa hele tiden, og når hun kommer frem eller han får øye på henne så jager han. Syns synd på henne jeg. Det må vel være noe jeg kan gjøre?

Jeg liker disse fiskene utrolig godt, å håper jo at de kan bli et par

Kenneth
Fersk fisken:
Kanskje off-topic, men jeg bare la merke til fiskesammensetningen i akvariet ditt på 54 liter.
Hvordan går det med 4 sommerfugler og 2 paletter i det karet?
Har hørt en del negativt om den type kombinasjonen her...
Hvor lenge har du hatt dem?
Kan du legge ut bilde?
Jeg har selv nettopp kjøpt sommerfugler, så er veldig interessert i denne fisken..

Du er sikker på at du har en hann og ei hunn-palett?
To av samme kjønn vil aldri gå bra sammen.
Hmmmm. er ikke helt sikker på om jeg har sommerfugler men, ikke ennå ihvertfall
Å nå er jo ciclidene vekk, uansett hvor mye jeg likte de.. Jeg leverte de til butikken igjen, i bytte mot 5 pene og rolige Guppyer
Så får jeg prøve på nye palettciclider når jeg får kjøpt meg et større kar.
For det skal jeg ha meg, gjerne flere å

Men tusen takk for alle svar..

Kenneth
Tilfeldig bekjentskap
© Trond Gimre
Reklame for plussmedlemskap