Scalare

Har kjøpt 2 stk scalare, til aquariumet mitt, den første natta skjedde det noe merkelig, da lyse ble slukket så det ut som den ene scalaren mistet totalt retnings sansen opp/ned vet ikke krasjet med bunnen, måtte sette litt lys på i rommet hvor karet står. Det hjalp, den fant roen igjen.
Noen som har lignende erfaringer, regner med at lyset kan være av om natta, sikkert bare i innkjørings fasen, før fisken blir vant i karet at den oppfører seg slik?? Scalaren fikk noen sår i munnen, noen som vet om det har noen betydning??[External Image]
He,he.. vet hva du mener når du snakker om at den mista retningssansen

Har 3 scalarer, og det hender enkelte ganger når lyset slukker for dagen, at en av dem plutselig kan bli litt vill. Den kan stå å stange mot glassrute en liten stund, ser nesten ut som den har djevelen rett bak seg Hender den også fyker opp og ned, så den skvetter i sand og overflaten.

Hvorfor det de gjør dette noen ganger, har jeg ikke peiling på. Hos meg pleier de bare å få litt hetta i noen få sekunder, før de er back to normal
Det er sjeldent dette skjer hos meg, og ingen av dem har vært så ville at de har fått sår av det heller. Ville holdt et lite øye med såret hos fisken din, med tanker på sykdommer og slikt som kan dukke opp. Ellers er det nok bare å slå av lyset om natta, de blir nok vant til mørten
Tilfeldig bekjentskap
© Trude Johansen
Reklame for plussmedlemskap