Klekketid på egg?

Inaktiv bruker
Har prøvd å søke litt rundt på forumet men fant ikke noe, så derfor lager jeg en ny tråd.
Hvor lang tid går det fra eggene er lagt til yngelen er frittsvømmende hos Kakadueciklider? 1 uke? 2 uker?
Aner ikke nøyaktig hvor lang tid det tar, men man ser jo på eggene når de begynner å bli klare, vil jeg tro. Jo mørkere, jo større er yngelen som er inni, jo nærmere klekketid.

Ang. ciklideegg:
Det varierer litt med tanke på hvilken temperatur man har dem i. Kaldere vann betyr lengre klekketid. Men ca fem dager tar det hos meg. Man kan regne med opptil en uke, men det avhenger som sagt av temperatur. Så ligger yngelen som "wigglers" (nyklekte, med stor plommesekk, kan ikke svømme enda) et par dager før de blir frittsvømmende. Når moren deres tar dem med ut av hulen for første gang, betyr det at plommesekken er brukt opp og de trenger mat

Så, klekketid ca fem dager, pluss to dager som wigglers, det betyr at det tar ca en uke fra de er lagt til de kommer ut av hulen.
Snuffeline
Aner ikke nøyaktig hvor lang tid det tar, men man ser jo på eggene når de begynner å bli klare, vil jeg tro. Jo mørkere, jo større er yngelen som er inni, jo nærmere klekketid. :)

Det er ikke så lett å se på eggene til Apistogramma. De er ofte rosa når de legges, og de legges som oftest inne i en hule også, der man ikke kan se dem.
Inaktiv bruker
Takk for svar Da er det sikkert ikke så lenge til det kommer en liten haug med småtasser ut av hula her Nå gjenstår det bare å få tak i noe yngelfôr:p
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap