Apitogramma Borelli "blue"

Hei!

Netopp kjøpt meg et par apistogramma borelli "blue",... Det jeg lurte på, er disse hulelekere? og kan jeg gi de røde mygglarver?

Takker for svar
Jeg vet ikke, men han i butikken sa det var Apistogramma Borelli "blue".. jeg vet ikke, så derfor legger jeg ut et par bilder jeg fant på nettet.
Den fisken du har lagt ut bilder av her, er i alle fall hybriden Apistogramma "Steel blue".
Den selges under mange navn, f.eks. A. sp. "Blue", A. sp. "Bluehead", og også under dekke av å være andre arter som f. eks. A. borellii.

Fisken "produseres" i Asia, og alt tyder på at dette er en blanding av fisker fra A.caetei- og A. resticulosa-compleksene innenfor A. regani-gruppen.

Inntil nylig har det nesten bare vært hanner til salgs, men nå dukker det også opp noen hunner innimellom.
Det er nok bedre at du legger ut bilder av dine egne fisk, istedenfor å ta andres bilder på nettet, "Malawi er best"

Jeg fòrer mine Apistogramma med røde mygglarver.
Jeg er veldig nøye på at denne typen fòr ikke tines opp og fryses ned igjen. Når jeg har kjøpt det, er det strake veien hjem og hive det i fryseren øyeblikkelig.
mona o
Det er nok bedre at du legger ut bilder av dine egne fisk, istedenfor å ta andres bilder på nettet, "Malawi er best" ;-)
Det skal jeg passe på Mona, men jeg hadde ikke mulighet til å ta bilde selv i dag, så det måtte gå for denne gang
Jeg fikk en hanne og en hunne. hannen har lenger finner og større.
Hunnen er litt mindre men samme fargen som hannen( steel blue) og har kortere finner. Høres dette ut som hann og hunn ?
A. borellii ... eller ikke ... ?
Har en trio kjøpt som A. borellii, men den likner mistenkelig på bildene av "Steel blue"-hybriden (se de halvdårlige bildene tatt like etter de kom "i hus"; to av hannen og et av en av hunnene).

Tom C
... alt tyder på at dette er en blanding av fisker fra A.caetei- og A. resticulosa-compleksene innenfor A. regani-gruppen.

Tom C:
Om dette er en hybrid; betyr det at flere Apisto-arter kan krysses ? Kan bare de i samme gruppe krysses eler er det bare spesielle complekser som kan krysses ?

Har også en trio med A. trifasciata.
Bør jeg holde disse adskilt fra "Steel blue" for å unngå krysning, selv i et stort akvarie ?
A. taeniata ?
Har lett litt til og finner at den er også veldig lik bilder av A. taeniata jeg finner på nettet (samme tegninger og flekk ved haleroten).
Kan noen beskrive forskjellen i utseende mellom A. taeniata, A. resticulosa
og A. "Steel Blue" ?
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller
Reklame for plussmedlemskap