Palettyngel

Ja, da har palettene mine endelig greid det!! Jeg ante i går at det var noe, for de jaget vekk alle i nærheten av hula si, og sent i går kveld så så jeg noen små viftende haler inni der

Men, så er mitt store spørsmål: Hva nu?

Når disse småtassene etterhvert kommer ut; bør jeg da isolere dem fra resten, i feks en ynglekasse, eller vil foreldrene passe på dem, til de er for store til å bli spist?

Og hvordan forer jeg disse små? Lever de sammen med resten, så vil vel de andre ete opp foret før de små får teften av det :-s

Til opplysning så deler de hus sammen med: glassmaller, ancistrus, to ganske små praktbotia, SAE og noen små tetraer.

Er vel praktbotia og SAE jeg er mest redd kan ta knekken på yngelen.

Til lykke!

Litt info finnes bl.a. i denne tråden
Hei, det står en del om dette rundt om på forumet allerede. Men kortversjonen er vell at du bare kan sette deg ned og nyte glimrende yngelpleie. La foreldrene prøve seg på ett par kull så ser du hvordan det går. De ordner seg som oftest selv. Våre jager alt fra scalarer til smykketetra så det går nok bra hos deg også. Legger med ett bilde av familien vår med yngel første dag utenfor hulen.

-Håvard
Takk for svar dere to!

Skal bli en fornøyelse å se på dette her, når de kommer ut av hula. Ser så lite nå, da hula står godt gjemt bak noen røtter her.
Da har vi hatt noen dager med et flott skue i akvariet. Stolte foreldre som har svømt rundt med en herskare av yngel rundt seg.

Men, uerfarne foreldre gjør sine feil, og nå i dag er det bare fire små som følger etter foreldrene. Trist, men sånn er det vel bare. Og det kommer vel nye kull på løpende bånd her.
Tilfeldig bekjentskap
© Andreas Gradin
Reklame for plussmedlemskap