Skønner ingenting!

I dag kjøpte jeg ett voksent par med Sajica ciklider. Fra før av har jeg ett par sommerfuglciklider. Sommerfuglehannen er sikkert bare 1/7del av størrelsen til Sajica hannen men jammen jager han den! Rart,så stor som den er! er det bare pga av at det er hanner,størrelsen har ingen betydning?

Størrelse betyr mye, men selv små revirhevdene ciklider har atitude så det holder. Når man setter inn en fisk i et nyt miljø holder den lav profil en stund for så hevde sin rett. Når dette skjer så er det størrelsen som Sajica representerer i forhold til Sommefuglen rent for mye og Sommerfuglhannen kan risikere skikkelig bank
Hmm,får håpe det går rolig for seg da! Har relativt grei størrelse på karet (240l) så håper de kan finne seg til rette alle sammen!
jeg har sajica, 1 hann og 3 huer, sammen med ett regnbueciklide par ( herotilapia multispinosa ).
Innførte sajica'ene da disse var små, har god erfaring med å sette sammen småhissig fisk på denne måten.
Virker som de "venner" seg til hverandre før de nå puberteten, og da har det gått bra hos meg.
De holde seg til hvert sitt hjørne under egglegging, og blir seff rimelig hissige når noen kommer nær, men ellers er de ganske snille med hverandre.

Disse går sammen i en 240 l.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina Fossen
Reklame for plussmedlemskap